آفتاب

وزیر خارجه بحرین از تجاوز به یمن دفاع کرد/ "مقابله با القاعده در اولویت نیست"

وزیر خارجه بحرین از تجاوز به یمن دفاع کرد/ "مقابله با القاعده در اولویت نیست"

وزیر خارجه بحرین ضمن تاکید بر لزوم عملیات زمینی در یمن، در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: ما باید برای اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت و بازگرداندن "مشروعیت" به یمن بر روی خاک این کشور حضور داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد بن أحمد بن محمد آل خلیفة، وزیر خارجه بحرین در مصاحبه با روزنامه لوفیگارو فرانسه در اظهاراتی مداخله جویانه درباره یمن گفت: ما باید برای اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت و بازگردادن "مشروعیت" به یمن و همچنین از بین بردن کامل نفوذ ایران و حوثی‌ها بر روی خاک یمن حضور داشته باشیم.

وی در اشاره به حملات موشکی انصارالله یمن به مرزهای عربستان گفت: ما نمی‌توانیم همچنان در آماج این حملات موشکی قرار بگیریم و دست به اقدامی نزنیم.

وزیر خارجه بحرین تاکید کرد: القاعده در یمن هدف ائتلاف است، هر چند که مبارزه با این گروه تندرو در حال حاضر اولویت نیست. القاعده هدف مشروعی برای ماست، چراکه دشمن یمن است. اگر در حال حاضر این تندروها هدف قرار نمی‌گیرند به معنای این نیست که در آینده نیز هدف قرار نگیرند.

وی مدعی شد که توافق هسته‌ای ایران و غرب هرگز ثبات را در منطقه برقرار نخواهد ساخت و ایران هنوز حمایت از کسانی که وی آنها را "تندرو" خواند، متوقف نکرده است.

انتهای پیام

کد N953040

وبگردی