آفتاب

تحریم‌های آمریکا علیه حامیان مالی حماس در عربستان

تحریم‌های آمریکا علیه حامیان مالی حماس در عربستان

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه چندین شخص و یک شرکت که در عربستان از حماس حمایت مالی می‌کنند، صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، این تحریم‌ها شامل صالح العاروری، عضو دفتر سیاسی حماس و ماهر صلاح جواد که از مقرش در عربستان حماس را حمایت مالی می‌کند و ابو عبیده خیری حافظ الاغا، یک شهروند عربستانی و یکی از برجسته‌ترین حامیان مالی حماس شده است.

براساس این تحریم‌ها، گروه بازرگانی و سرمایه‌گذاری بین‌المللی اسیاف که الاغا آن را در عربستان اداره می‌کند در لیست تحریم‌ها قرار گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که العاروری از سال 2013 بر تقسیم اموال حماس نظارت داشته و رابطه محکمی با ماهر صلاح داشته است.

ماهر صلاح جواد که دو تابعیت انگلیسی و اردنی دارد، هدایت کمیته حمایت مالی حماس در عربستان را برعهده داشت که به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا این کمیته بزرگترین مرکز برای فعالیت‌ها جهت حمایت مالی از حماس است.

این تحریم‌ها همچنین شامل محمد رضا محمد انور عوض شده است که دفتر صرافی دارد و واشنگتن وی را به ارائه اموالی برای حماس متهم کرده است.

براساس این تحریم‌ها تمام دارایی این افراد و این شرکت در آمریکا بلوکه می‌شود و هیچ شخص یا شرکت آمریکایی نمی‌تواند با آنها تعامل داشته باشد.

دولت آمریکا روز سه‌شنبه نیز سه تن از رهبران حماس و یک مسوول نزدیک به حزب‌الله را در فهرست سیاه خود قرار داد و تحریم‌های مالی علیه آنها اعمال کرد.

انتهای پیام

کد N953008

وبگردی