آفتاب
اجمالی/ رحیم‌پور ازغدی در نماز جمعه تهران:

عده‌ای ریشه خط امام را می‌زنند/آشتی با آمریکا آشتی با جهان نیست

عده‌ای ریشه خط امام را می‌زنند/آشتی با آمریکا آشتی با جهان نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی مسئولین اخیرا گفتند دیگر هر حرفی را نمی‌شود زد و مواظب باشید تا یک وقت آمریکا از ما ناراحت نشود؛ اینها خواسته یا ناخواسته ریشه خط امام را می‌زنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع)، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های ایمان این است که مستکبرین دنیا از ما بترسند؛ در غیر این صورت به اسلام خیانت کرده‌اند.

وی افزود: هر کسی به نوعی پیام دهد که انقلاب اسلامی به اردوگاه سازش‌کاران بپیوندد، می‌خواهد نفسانیت خود را به اسم عقلانیت بر ما قالب کند؛ در صورتی که توقع داشتن از استکبار عین نفسانیت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون این خط به موازات خط امام حضور داشت و به هر بهانه‌ای می‌خواست با ظالمان جهان سازش کند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه امروز برخی معتقدند بیایید با آمریکایی‌ها مذاکره کنیم تا بتوانیم اسرائیل را محدود سازیم، گفت: این افراد یا جاهل هستند یا متجاهل؛ یعنی خود را به جاهلی و نادانی می‌زنند. در دوران پیش از انقلاب و پس از حادثه ۱۷ شهریور نیز برخی گفتند با آمریکایی‌ها معامله و مذاکره کنیم تا شاه را محدود سازیم.

وی گفت: استدلال عده‌ای این بود که آمریکا نباید در مورد ما دچار سوءتفاهم و از ما عصبانی شود و ما نباید دشمن‌تراشی کنیم. این طرز تفکر همانی است که معتقد است آمریکا و انگلیس تمام جهان هستند و آشتی با آنها، آشتی با جهان است؛ انگار امام (ره) با جهان قهر بود و مازوخیسم داشت و می‌خواست ملت خود را منزوی و محدود کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امام (ره) با جهان قهر نبود حتی می‌گفت ملت آمریکا قربانی سیاست‌های دولتمردان این کشور شده است.

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: این دست اظهارات، تله‌های گفتمانی دشمن است که برخی افراد ضعیف را اسیر خود می‌کند. در ابتدای انقلاب دولت موقت را امام بر سر کار آورد، اما وقتی این دولت روی کار آمد، گفت مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جزو شعارهای انقلاب نیست و امام تحت تاثیر چپ‌ها و کمونیست‌ها این شعارها را سر می‌دهد.

وی افزود: کسانی که در دهه ۶۰ با این نوع تفکر مبارزه می‌کردند، امروز همان حرف‌ها را می‌زنند. من برای افراد دولت موقت احترام زیادی نسبت به کسانی که در دهه ۶۰ با آنها مقابله می‌کردند، قائلم زیرا تفکر دولت موقت در حرفش صادق بود، ولی افرادی که امروز اعتقادات دولت موقت را تکرار می‌کنند، آنقدر صداقت ندارند که بگویند ما به جای عقلانیت خود، سراغ نفسانیت خود رفتیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: امام می‌فرمود فرهنگ استعماری از خود استعمار خطرناک‌تر است و خط نفوذ آمریکا تا زمانی که در داخل حکومت، پایگاه نداشته باشد موفق نخواهد شد. این خط نفوذ می‌گوید شما را باید ارباب‌های خارجی اداره کنند و با کمک آنها همه چیز امکانپذیر است.

رحیم‌پور ازغدی اظهار داشت: اگر کسانی در حکومت ما نفوذ کردند و گفتند ما نمی‌توانیم و آنها می‌توانند و دیگر مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس گفتن کافی است، این امر باعث غلبه آمریکا بر ما می‌شود. امام می‌فرمود فکر تسلیم‌پذیری در مقابل آمریکا خطرناک‌تر از خود آمریکاست.

وی با بیان اینکه مطابق اعتقاد امام، ما از مغزهای عاجز و ترسو نمی‌ترسیم، گفت: امروز لحن و روش آمریکایی‌ها هنوز عوض نشده است، اگر نفوذپذیری نباشد، نفوذ نخواهد بود. امام معتقد بود خطرناک آن است که عده‌ای بر سر کار بیایند و بگویند ما هیچ غلطی نمی‌توانیم کنیم. بنابر تفکر این افراد به عنوان مثال اگر ما می‌خواهیم درمان شویم، باید حتما به انگلستان برویم، این تفکر به معنای حقیر کردن نیروهای داخلی خودمان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وابستگی نظامی و اقتصادی از نگاه امام قابل جبران است، اما وابستگی روحی و انسانی جبران‌پذیر نیست، تاکید کرد: این یعنی در ذهن عده‌ای خوانده‌اند که بدون ارتباط با غرب هیچ چیزی نداریم و حتی اخلاق ما نیز در رابطه با غرب اصلاح می‌شود. متاسفانه امروز کسانی که در جریان انقلاب هم بودند، گرفتار این طرز تفکر شده‌اند.

رحیم‌پور ازغدی با تاکید بر اینکه امام معتقد بود ما باید حساب خود را از غرب جدا کنیم یعنی به معیارهای غربی کاری نداشته باشیم و در زمین آنها با وجود اشتراکاتی که داریم، بازی نکنیم اظهار کرد: عده‌ای معتقدند ما بدون غرب نمی‌توانیم پیشرفت کنیم. برخی از مسئولین ما اخیراً و پس از مذاکرات هسته‌ای گفتند دیگر هر حرفی را نمی‌شود زد و باید دهانتان را ببندید و مواظب باشید هر حرفی نزنید تا یک وقت آمریکا از ما ناراحت نشود.

وی افزود: این افراد ریشه خط امام را خواسته یا ناخواسته می‌زنند؛ این حرف‌ها کاملاً خلاف خط امام و خروج از آن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصیبت بزرگ در ایران بنابر اعتقاد امام، گوش به حرف غربی‌ها سپردن است و ضرر این مساله از غارت نفت و ذخایر انرژی ما هم بدتر است.

ادامه دارد...

 

کد N952996

وبگردی