آفتاب

"مغز متفکر بمبگذاری در پایتخت تایلند به چین فرار کرده است"

"مغز متفکر بمبگذاری در پایتخت تایلند به چین فرار کرده است"

پلیس تایلند امروز (جمعه) اعلام کرد، مغز متفکر بمبگذاری مرگبار ماه گذشته میلادی در پایتخت این کشور 12 روز پیش از بنگلادش عازم چین شده و تلاش‌هایی که در مالزی برای ردگیری متهم این بمبگذاری صورت گرفت ناموفق بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هنوز هیچ گروهی مسئولیت بمب‌گذاری 17 اوت گذشته در نزدیکی یک معبد هندو در شهر بانکوک را که 20 کشته بر جای گذاشته، نپذیرفته است.

بر اساس اعلام پلیس بنگلادش، فردی که پلیس تایلند معتقد است به سازماندهی توطئه این بمبگذاری پرداخته و پس از بمبگذاری از این کشور فرار کرده، به مدت دو هفته در خاک بنگلادش بوده و بعد با پروازی در 30 اوت از شهر داکا به شهر پکن رفته است.

بازرس کل پلیس بنگلادش به رویترز اظهار کرد: ما با اداره مهاجرت نام این فرد، تاریخ ورود و سریال گذرنامه او را بررسی کردیم و دریافتیم که گزارش درست بوده و او از فرودگاه داکا به پکن رفته است.

به گفته این سخنگو، نام این متهم در گذرنامه ابودستار عبدالرحمان بوده است و نیروها به دنبال هتل محل اقامت این متهم هستند.

وزارت امور خارجه چین درباره این گزارش اظهارنظر نکرده است. پلیس تایلند دست داشتن شبه نظامیان بین‌المللی در این حمله را رد کرده اما نگفته که آنها معتقد هستند چرا و به چه انگیزه‌ای این بمبگذاری انجام شده است.

پلیس تایلند همچنین امروز گفت، دامنه تحقیقات آنها درباره این حادثه به مالزی کشیده شده است.

سوچارت تیراساوات، بازرس کل پلیس تایلند به رویترز اظهار کرد، چند روز پیش پس از آن که سرنخی درباره این که فرد زردپوش مشخص شده در تصاویر دوربین‌های امنیتی به عنوان بمبگذار از مرز جنوبی تایلند عبور کرده، به مالزی رفته است.

وی اظهار کرد: ما تلاشهای‌مان را با پلیس مالزی هماهنگ کرده‌ایم اما اطلاعات مشخصی به دست نیاورده‌ایم.

انتهای پیام

کد N952992

وبگردی