آفتاب

برناردینو لئون: موعد تعیین شده برای توافق نهایی به تعویق نمی‌افتد

برناردینو لئون: موعد تعیین شده برای توافق نهایی به تعویق نمی‌افتد

فرستاده سازمان ملل به لیبی نسبت به بحرانی بودن اوضاع در این کشور هشدار داده و بر لزوم دستیابی به توافق در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، برناردینو لئون، فرستاده سازمان ملل به لیبی کمی قبل از برگزاری جلسه مذاکراتی که سه روز به طول می‌انجامد و روز گذشته در شهر الصخیرات مراکش آغاز شد، تاکید کرد که باید هرچه سریعتر به راه‌حلی میان طرف‌های لیبیایی دست یافت، چرا که اوضاع در این کشور نگران‌کننده است.

وی افزود: ما این دوره از مذاکرات را آغاز می‌کنیم و از طرف‌ها می‌خواهیم که وضعیت بحرانی لیبی را درک کنند. ما از طرف‌های گفت‌وگو می‌خواهیم که به مسوولیت خود عمل کرده و منفعت کشورشان را ارجحیت دهند.

لئون عنوان داشت: ظرف ساعات اخیر تحولات خطرناکی در لیبی رخ داد و این مساله ایجاب می‌کند که ما هرچه سریعتر به راه‌حلی برای این بحران دست یابیم به ویژه اینکه موعد امضای توافق نهایی در 20 سپتامبر جاری است.

وی همچنین عنوان داشت که موعد 20 سپتامبر برای دستیابی به توافق نهایی ثابت است و به تاخیر نمی‌افتد.

وی درخصوص اسامی پیشنهادی برای تصدی مسوولیت‌هایی در دولت وحدت ملی لیبی گفت: کنگره ملی سراسری و پارلمان طبرق این امکان را دارند تا اسامی‌ای را برای تصدی پست دو معاون نخست‌وزیر ارائه دهند.

انتهای پیام

کد N952966

وبگردی