آفتاب

ابراز نارضایتی فرستاده سازمان ملل از اعزام نیروهای بیشتر به یمن

ابراز نارضایتی فرستاده سازمان ملل از اعزام نیروهای بیشتر به یمن

فرستاده سازمان ملل به یمن از اعزام نیروهای بیشتر از سوی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن شدیدا ابراز نارضایتی کرد.

فرستاده سازمان ملل به یمن از اعزام نیروهای بیشتر از سوی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن شدیدا ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در صفحه خود در یکی از پایگاه‌های اجتماعی ضمن ابراز نارضایتی از اعزام نیروهای بیشتر از سوی ائتلاف متجاوز سعودی برای جنگ در یمن گفت: یمن نیاز به تلاش برای خروج از بحران دارد، نه اعزام نیروهای بیشتر.

پیشتر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز از اعزام نیروهای بیشتر از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به یمن ابراز ناخرسندی کرده بود.

اخیرا قطر 1000 نیروی خود را برای شرکت در عملیات صنعاء به یمن اعزام کرد. نیروهای اماراتی و عربستانی نیز در حال مقدمه‌چینی برای حمله گسترده به صنعاء هستند.

در همین راستا، نهادها و شبکه‌های حقوقی 12 کشور عربی در بیانیه‌ای سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت‌های عربستان در یمن را محکوم کردند و خواهان توقف فوری تجاوزات عربستان و لغو محاصره ظالمانه علیه مردم یمن شدند.

در این بیانیه آمده است: ادامه تجاوزات عربستان و محاصره یمن موجب افزایش مشکلات یمنی‌ها و کمبود مواد غذایی و سوخت شده و به شهادت بیش از 5000 غیر نظامی و زخمی شدن بیش از 20 هزار تن انجامیده است. همچنین بیش از 21 میلیون یمنی به دارو و مواد غذایی نیاز دارند.

در این بیانیه تاکید شده است: ادامه هدف قرار دادن غیر نظامیان، دامن زدن به جنگ داخلی، ائتلاف با القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی و تحریک رسانه‌ای علیه مردم یمن موجب ادامه ترورها و عملیات انتحاری شده است که مساجد و غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد.

در این بیانیه از سازمان ملل، شورای امنیت و جامعه جهانی خواسته شده تا هرچه سریع‌تر برای توقف تجاوزات عربستان به یمن دست به کار شوند.

انتهای پیام

کد N952836

وبگردی