آفتاب

پیشنهادعربستان برای ساخت دویست مسجد در آلمان

پیشنهادعربستان برای ساخت دویست مسجد در آلمان

واحدمرکزی خبر نوشت: عربستان سعودی به دولت آلمان پیشنهاد ساخت دویست مسجد را برای آوارگان داده است.

روزنامه ایندیپندنت در اینترنت امروز گزارش داد: طبق برخی گزارشها، با موج فزاینده آوارگان که از خاورمیانه (غرب آسیا) راهی اروپای غربی می شوند، عربستان سعودی پیشنهاد ساخت دویست مسجد را در آلمان داده است.

همسایگان ثروتمندتر سوریه در خلیج (فارس) متهم بوده اند که سهم خود را در این بحران انسانی ایفا نمی کنند و بحرین، کویت، قطر، عمان و امارات عربی متحده نیز مرزهای خود را کاملا به روی پناهجویان بسته اند.
نشریه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ به نقل از روزنامه لبنانی الدیار گزارش داد، عربستان سعودی قصد دارد یک مسجد برای هر صد آواره ای که اواخر هفته گذشته تعداد کثیری از آنها وارد آلمان شدند، بسازد.
با توجه به تاریخچه رقابت بین دولتهای خلیج (فارس) و کشورهای متحد ایران، این نگرانی عمیق وجود دارد که در صورت مجوز ورود به موجی از آوارگان سوری وفاداران به بشار اسد نیز در میان آنها حضور داشته باشند. همچنین نگرانی کلی تر درباره تغییر بافت جمعیتی منجر به مخالفت دولتهای خلیج (فارس) با پذیرش آوارگان شده است.
معلوم نیست آیا آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پیشنهاد عربستان سعودی را خواهد پذیرفت یا نه. به گزارش الدیار، این پیشنهاد باید توسط مقامات فدرال بررسی شود.

4949

کد N952820

وبگردی