آفتاب

راه چمنی: هر فعالیت سیاسی را تبلیغ زودرس تلقی نکنیم

راه چمنی: هر فعالیت سیاسی را تبلیغ زودرس تلقی نکنیم

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه وزارت کشور و صدا و سیما باید به تدریج فضای انتخاباتی را در جامعه ایجاد کنند، گفت: نباید در این مقطع هر فعالیت سیاسی را تبلیغ زودرس تلقی کرد.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه وزارت کشور و صدا و سیما باید به تدریج فضای انتخاباتی را در جامعه ایجاد کنند، گفت: نباید در این مقطع هر فعالیت سیاسی را تبلیغ زودرس تلقی کرد.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) ، درباره فعالیت‌های وزارت کشور در سال برگزاری انتخابات اظهار کرد: وزارت کشور باید بیشتر از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرده و سعی کند با تبیین قانون انتخابات، زمینه را برای حضور بیشتر مردم در انتخابات فراهم کند.

وی همچنین افزود:‌ وزارت کشور باید با مخالفان حزبی و سیاسی تعامل بیشتری داشته باشد و با برگزاری جلسات مختلف از نقطه نظرات احزاب آگاه شود.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به این که باید تبلیغات زودرس توسط وزارت کشور تعریف شود اظهار کرد: برگزاری میتینگ، جلسه سخنرانی، شناسایی طرفداران و مقدمه چینی برای تشکیل ستاد انتخابات، تبلیغ زودرس نیست اما برخی بخشداران یا فرمانداران به دلیل کم اطلاعی یا نداشتن شناخت کافی از قانون انتخابات، فعالیت‌های مذکور را تبلیغ زودرس در نظر می‌گیرند لذا وزارت کشور باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده و قانون انتخابات را تبیین کند.

راه چمنی درباره نقش رسانه ملی در پرشور کردن انتخابات نیز افزود: رسانه ملی تاکنون هیچ میزگردی برای تبیین ویژگی نمایندگان مجلس، جایگاه مجلس و تشویق مردم برای حضور در انتخابات نداشته است. رسانه ملی و سایر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها باید به تدریج فضا را برای افزایش مشارکت در انتخابات ایجاد کنند.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ایجاد احزاب و تشکل‌های سیاسی جدید خاطرنشان کرد: احزاب به پیشبرد دموکراسی و ایجاد فضای باز کمک می‌کنند. ما در حزب وحدت و همکاری ملی از تشکیل احزاب جدید استقبال می کنیم و البته به این احزاب توصیه می‌کنیم که در چارچوب قانون و با مشی اعتدالی حرکت کرده و در رقابت‌های انتخاباتی، قانون را سر لوحه خود قرار داده و به دنبال رقابت سالم باشند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حزب وحدت و همکاری ملی بر همکاری با اصلاح طلبان تاکید دارد، گفت: در جلسه اخیر شورای مرکزی این حزب تاکید شد که اگر اصلاح طلبان لیست واحدی ارائه کردند، حزب وحدت و همکاری ملی هم از آن لیست حمایت می‌کند اما اگر قرار شد لیست‌های مختلفی ارائه شود، وحدت و همکاری ملی هم لیست خود را ارائه می‌کند که البته این لیست با لیست سایر اصلاح طلبان مشترکات فراوانی خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که به سمت اجماع با اصلاح طلبان حرکت کنیم گفت:‌ در جلسه شورای مرکزی وحدت و همکاری ملی تاکید شد که اصلاح طلبان با هم به سمت ایجاد ائتلافی فراگیر با حضور همه شخصیت‌های تاثیرگذار اصلاح طلب و احزاب و گروه‌های اصلاح طلب حرکت کنند تا در انتخابات به لیست واحدی دست پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N952664

وبگردی