آفتاب
سخنگوی کرملین:

تنها ارتش سوریه می تواند داعش را سرکوب کند

تنها ارتش سوریه می تواند داعش را سرکوب کند

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت تنها ارتش سوریه قادر به مبارزه با گروهک تروریستی داعش در خاک این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاران در مسکو گفت: نیروهای مسلح سوریه تنها نیروهایی هستند که می توانند داعش را در سوریه سرکوب کنند و هیچ قدرت دیگری دارای چنین ویژگی نیست، از این رو روسیه حمایت از دولت سوریه را مسئله مهمی می داند.

وی با اشاره به حضور کارشناسان نظامی روسیه در سوریه گفت: هدف از این حضور، آموزش نظامیان سوری در زمینه استفاده از سلاح های ارسال شده به این کشور است. پیش از این میخائیل بوگدانوف نمانیده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه و آفریقا گفته بود: به موجب توافق نطامی میان دو طرف، مسکو تجهیزات نظامی به دمشق ارسال می کند.

وی افزود: نیروهای ارتش سوریه جهت آشنایی با چگونگی استفاده از این سلاح ها نیاز به آموزش دارند از این رو کارشناسان نظامی روس برای این منظور عازم سوریه شدند.

اخیرا اخباری در مورد حضور نظامیان روسیه در خاک سوریه منتشر شد که مقامات مسکو  و دمشق آن را تکذیب و اعلام کردند کارشناسان نظامی روسیه به منظور آموزش استفاده از سلاح های جدید به سوریه اعزام شده اند.

کد N952606

وبگردی