آفتاب

تحریم شماری از اعضای حماس توسط وزارت خزانه داری آمریکا

تحریم شماری از اعضای حماس توسط وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا شماری از مسئولان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و حامیان مالی این جنبش را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا صالح العاروری عضو دفتر سیاسی حماس، ماهر صلاح حامی مقیم عربستان، رئیس کمیته مالی حماس در عربستان که دارای ملیت اردنی و انگلیسی است، «ابو عبیده خیری حافظ الاغا» دارای تابعیت عربستانی و محمد رضا محمد انور عوض دارای تابعیت مصری را تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین گروه تجاری و سرمایه گذاری «أسیاف» که مقر آن در عربستان قرار دارد و مدیریت آن بر عهده حافظ االأغا است را به لیست تحریم های خود اضافه کرد. روز سه شنبه نیز وزارت امور خارجه آمریکا تعدادی از رهبران حماس و فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس را در لیست «سیاه تروریست های بین المللی» قرار داده بود.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای محمد الضیف فرمانده گردان های قسام، یحیی السنوار از فرمانده برجسته این گردان ها و روحی مشتهی عضو دفتر سیاسی حماس را در لیست سیاه خود قرار داد. این اقدام وزارت خزانه داری و خارجه آمریکا در راستای جلب رضایت و خشنودی صهیونیست ها انجام می گیرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اقدام آمریکا مبنی بر گنجاندن نام مقامات آن در لیست تروریسم را به شدت محکوم کرد و افزود: واشنگتن نفاق و جانبداری خود از رژیم صهیونیستی و جنایت های آن علیه ملت فلسطین را بار دیگر ثابت کرد. «صلاح بردویل» از رهبران حماس در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: آمریکا همواره حامی رژیم صهیونیستی بوده است و به هر شیوه ای تلاش می کند تا بر جنایت های این رژیم علیه ملت فلسطین سرپوش بگذارد.

وی افزود: آمریکا که انواع سلاح و تجهیزات پیشرفته در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهد تا با آن کودکان و زنان فلسطینی را به خاک و خون بکشد و خانه هایشان را بر سرشان خراب کند، خود نیز شریک این رژیم در این جنایت ها است.

کد N952598

وبگردی