آفتاب

فرش خراسان‌جنوبی رنگ می‌بازد

فرش خراسان‌جنوبی رنگ می‌بازد

مسئول فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تولیدکنندگان فرش باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.

جواد شریف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان جنوبی، با بیان اینکه فروش فرش، دغدغه تمام تولید‌کنندگان استان است، اظهار کرد: متاسفانه با وضعیت کنونی فرش استان نمی‌تواند در بازارها باقی بماند.

وی با اشاره به بعضی تولیدکنندگان فرش که مواد اولیه نامرغوب استفاده می‌کنند، افزود: ابریشم و رنگی که اکنون در فرش استفاده می‌شود به مرور زمان از فرش جدا و اگر آبی روی فرش بریزد رنگش عوض می‌شود.

مسئول فرش در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرش استان بیشترین ضربه را از تحریم‌ها خورده است، تصریح کرد: 95 درصد تولیدات فرش استان صادراتی است و 5 درصد آن در بازار داخل به فروش می‌رسد. در شرایط حذف تحریم‌ها و ورود تجار خارجی برای سرمایه‌گذاری به ایران، باید تولیدکنندگان کیفیت کالای خود را بالا ببرند تا بازارهای فعلی خود را از دست ندهند.

وی با اشاره به ایجاد اتحادیه توسط تعاونی‌ها، خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها می‌توانند از طریق اتحادیه‌ها به اتاق بازرگانی و اتاق تعاون برای راه‌یابی به بازارهای جهانی نزدیک شوند و از این راه وام‌های قرض‌الحسنه برای بافندگان دریافت کنند.

انتهای پیام

کد N952589

وبگردی