آفتاب
جان بینر:

جمهوریخواهان دست بردار نیستند

جمهوریخواهان دست بردار نیستند

نمایندگان جمهوریخواه با وجود اطلاع از حمایت نماینده های دموکرات از توافق هسته ای خواستار اجرای قانون علیه این توافق هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تلاش های نمایندگان جمهوریخواه برای مخالفت با توافق هسته ای با ایران با وجود حمایت اکثر نمایندگان دموکرات از توافق خبر داد.

وی گفت همقطارانش گفته اند از تمام ابزارهای لازم برای مخالفت با طرح توافق هسته ای با ایران استفاده خواهند کرد. به گفته بینر نمایندگان جمهوریخواه با وجود اطلاع از حمایت نمایندگان دموکرات از اوباما، هنوز اصرار به استفاده از قانون علیه توافق دارند. 

این در حالی است که طرح رد توافق هسته ای در مجلس سنا رای نیاورده است. در جلسه رای گیری نمایندگان سنای آمریکا در مورد طرح جمهوریخواهان برای رد توافق هسته ای با ایران، سناتورهای دموکرات از این توافق حمایت کردند.

در این جلسه که در ساعات اولیه بامداد جمعه شروع شد ۴۲ نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا به پایان بررسی توافق هسته ای رای دادند. به این ترتیب جمهوریخواهان که پیش از این اعلام کرده بودند تمام تلاش خود را برای مخالفت با این طرح انجام خواهند داد، شکست خوردند.

کد N952541

وبگردی