آفتاب

کشته شدن دو نظامی اوکراینی در شرق این کشور

کشته شدن دو نظامی اوکراینی در شرق این کشور

بر اثر انفجار یک مین در مسیر نیروهای دولتی اوکراین در شرق این کشور دو نظامی ارتش کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در اثر انفجار یک مین در اوکراین دو نظامی این کشور کشته شدند. با این حال هیچ گزارشی از درگیری های بعدی با شورشیان این کشور گزارش نشده است.

این مین در استان لوگانسک واقع در شرق اوکراین محل استقرار نیروهای مخالف دولت این کشور منفجر شد. این در حالی است که ۱۰ روز از آتش بس موقت بین نیروهای دولتی و مخالفان دولت می گذرد. طبق توافق بین دولت اوکراین با جدایی طلبان شرق این کشور از اول سپتامبر تمام درگیری ها به حالت تعلیق درآمده است. با این وجود هفته جاری چند مورد تیراندازی بین دو طرف گزارش شده است.

در همین حال «الکساندر هاگ» معاون سازمان امنیت و همکاری های اروپا (OSCE) وضعیت اوکراین را امن و بدون تنش گزارش کرده است. وی از دو طرف خواسته سلاح های خود را نیز زمین بگذارند ولی هنوز این خواسته عملی نشده است.

بر اساس گزارشها تا کنون یک مورد از توافق دو طرف یعنی عدم استفاده از سلاح های سنگین توسط دو طرف اجرا شده است. قرار است سران کشورهای فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین طی نشستی در دوم اکتبر برای رسیدن به یک راه حل دائمی برای بحران اوکراین در پاریس با یکدیگر دیدار کنند. 

کد N952532

وبگردی