آفتاب

محبوبیت «ترامپ» از مرز ۳۰ درصد گذشت/ پیشتازی میان جمهوری‌خواهان

محبوبیت «ترامپ» از مرز ۳۰ درصد گذشت/ پیشتازی میان جمهوری‌خواهان

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ همچنان پیشتازترین نامزد جمهوری خواه در عرصه رقابت های ریاست جمهوری آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، آخرین نظرسنجی که به طور مشترک از سوی خبرگزاری «سی ان ان» و مرکز سنجش افکار عمومی «او آر سی» منتشر شد نشان می دهد که «دونالد ترامپ» نه تنها پیشتازی خود را نسبت به سایر رقبای جمهوری خواه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا حفظ کرده، بلکه روز به روز بر میزان محبوبیتش در میان رای دهندگان آمریکایی افزوده می شود.

ترامپ که در نظرسنجی قبلی خبرگزاری سی ان ان موفق به کسب ۲۸ درصد از آراء طرفداران حزب جمهوری خواه شد در نظرسنجی امروز محبوبیت خود را با چهار درصد افزایش به رقم ۳۲ درصد رساند.

در این نظر سنجی، نفر دوم لیست نامزدهای برتر جمهوری خواه را «بن کارسون» با کسب ۱۹ درصد از آراء به خود اختصاص می دهد. سه نفر دیگر لیست به ترتیب «جب بوش» با ۹ درصد، «تد کروز» با ۷ درصد و «مایک هاکبی» با ۵ درصد امتیاز هستند و بقیه نامزدهای جمهوری خواه نیز فقط ۳ درصد از حمایت مردمی را که در نظرسنجی شرکت کردند، به خود اختصاص دادند.

جالب آنکه هیچ یک از  دو نامزد نامبرده در کارنامه خود سابقه فعالیت سیاسی ندارند. ترامپ یک میلیاردر آمریکایی با سابقه کار به عنوان مجری برنامه های طنز تلویزیونی است و کارسون هم یک جراح مغز و اعصاب بازنشسته است.

به گفته سی ان ان، ترامپ بیشترین موفقیت خود را مدیون رای دهندگان زن و قشر تحصیل کرده ای است که از کالج های آمریکا فارغ التحصیل شده اند. طی ماه گذشته تا کنون، حمایت مردان ار ترامپ با سه درصد افزایش به ۳۱ درصد رسیده است حال آنکه حمایت زنان در همین بازه زمانی با ۱۳ درصد افزایش به ۳۳ درصد رسید. حمایت قشر فارغ التحصیل از کالج های آمریکا نیز با ۱۶ درصد افزایش به ۲۸ درصد رسید. اما در میزان حمایت آنهایی که تحصیلات متوسط دارند تغییر محسوسی دیده نمی شود. طی یک ماه گذشته، حمایت این قشر با ۴ درصد افزایش به ۳۳ درصد رسید.

کد N952438

وبگردی