آفتاب
انتقام جویی طرفداران «اردوغان» از حزب دموکراتیک خلق ها؛

«دمیرتاش» به اتهام اهانت به دولت و ملت بازخواست می‌شود

«دمیرتاش» به اتهام اهانت به دولت و ملت بازخواست می‌شود

رهبر حزب دموکراتیک خلق ها که مدافع حقوق کردهای ترکیه است به جرائمی چون توهین آشکار به ملت ترکیه و همچنین تلاش برای ترویج تروریسم متهم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، هشدار «صلاح الدین دمیرتاش» رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه مبنی بر احتمال جنگ داخلی در این کشور منجر به تشکیل کمیته تحقیق برای بررسی اتهاماتی شد که از آن میان می توان به «توهین آشکار به ملت ترکیه» و «ترویج تروریسم» اشاره کرد حال آنکه برخی از احتمال لغو مصونیت قضایی وی به عنوان یکی از اعضای پارلمان نیز سخن می گویند.

درخواست برای بررسی پیرامون اتهاماتی که متوجه دمیرتاش است از سوی ریاست دادستانی استان «دیاربکر» ارائه شد. از دیگر اتهامات نسبت داده شده به وی می توان به تحریک مردم برای ارتکاب جرم و جنایت و همچنین تلاش برای بدنام کردن رئیس جمهور نیز نام برد.

  گفته می شود، دادستانی دیاربکر با ارسال درخواستی به وزارت کشور ترکیه لغو مصونیت قضایی او را نیز خواستار شده است.

اتهامات علیه دمیرتاش در حالی مطرح می شود که وی دیروز چهارشنبه حملات متعدد به دفاتر حزب متبوع خود را به شدت محکوم کرد و گفت: در چند روز گذشته دهها حمله علیه حزب دمکراتیک و کردها به وقوع پیوسته و ما در معرض موجی از حملات و تعرضات قرار داریم.

وی افزود: این حملات یک مدیر دارد و آن دولت است که به دنبال وقوع جنگ داخلی است. دمیرتاش دولت اردوغان را به ایجاد فتنه کردی برای اهداف سیاسی متهم کرد.

دمیر تاش با بیان اینکه کردها به دنبال غرق کردن کشور در جنگ نیستند و هیچ وقت از این تصمیم حمایت نکرده اند، افزود: اردوغان و دولت به دنبال اتخاذ چنین فتنه ای هستند و می خواهند به ما بگویند اگر ۴۰۰ کرسی پارلمان را از آن خود نکنیم شما هزینه خواهید داد.

از سوی دیگر اردوغان در واکنش به این اظهارات، مقامات حزب دموکراتیک خلق ها را به سخن گفتن به زبان تروریسم متهم کرد.

وی با بیان اینکه رئیس حزب دموکراتیک خلق از از جنگ داخلی سخن می گوید، از رهبران این حزب خواست که میان تروریسم و دموکراسی یکی را انتخاب کنند.

کد N952417

وبگردی