آفتاب

دیلی بیست: آمریکا در حال ارزیابی مجدد درباره اطلاعات عملیات ضدداعش است

دیلی بیست: آمریکا در حال ارزیابی مجدد درباره اطلاعات عملیات ضدداعش است

روزنامه دیلی‌بیست آمریکا نوشت که مقامات نظامی این کشور گزارش اطلاعاتی را بازنویسی کرده‌اند تا ارزیابی مثبت‌تری از اقدامات ضد داعش و شاخه القاعده در سوریه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی بیست، آمریکا ماه گذشته پس از آنکه یک تحلیلگر غیرنظامی در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اعلام کرد مدارکی در اختیار دارد که مقامات فرماندهی مرکزی آمریکا در حال ارزیابی مجدد گزارش‌های اطلاعاتی هستند که برای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و سایر قانونگذاران آمریکایی تهیه شده، بازرس کل پنتاگون نیز تحقیقات خود را آغاز کرد.

این در حالی است که مقامات دفاعی آمریکا که نامشان فاش نشده است به پایگاه‌های خبری اعلام کرده‌اند که بیش از 50 تحلیلگر اطلاعاتی فرماندهی مرکزی رسماً شکایت کرده‌اند که گزارشات آنها به طور غیرمناسبی تغییر داده شده است.

دیلی بیست در ادامه گزارش خود آورده است: این حقیقت که افراد زیادی شکایت کرده‌اند حاکی از آن است که مشکلات سیستماتیک عمیقی در اینکه چطور فرماندهی نظامی آمریکا که مسئول جنگ علیه داعش است اطلاعات را ارزیابی می‌کند.

این گزارش به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا گفت: سرطان داخل سطح ارشد فرماندهی اطلاعاتی وجود دارد.

براساس دستورالعمل مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا که 17 نهاد اطلاعاتی آمریکا را کنترل می‌کند، ارزیابی‌های تحلیلی نباید توسط یک مخاطب، دستور کار یا نظر سیاسی تعریف شوند. در صورتی که این ارزیابی‌ها تحریف شود می‌توان توضیح داد که چرا ادراک عمومی از پیشرفت علیه اقدامات شبه‌نظامیان متفاوت است.

از زمان آغاز ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در عراق و در سوریه، نیروهای امنیتی عراق برخی از مناطقی که توسط داعش به تصرف درآمده بود را بازپس گردند اما همچنان رمادی و موصل تحت کنترل این گروه تروریستی است.

انتهای پیام

کد N952384

وبگردی