آفتاب

هاآرتص: تقسیم مسجد الاقصی آغاز شده است

هاآرتص: تقسیم مسجد الاقصی آغاز شده است

یک طرح صهیونیستی از تقسیم مسجد الاقصی تا پایان سال جاری میلادی پرده برداشت و فاش کرد که رژیم صهیونیستی پس از تقسیم زمانی این مسجد، سعی در تقسیم مکانی آن میان یهودیان و مسلمانان دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، این طرح که در نشست اخیر دولت رژیم صهیونیستی از آن پرده برداشته شد، نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر قدس شرایط کنونی منطقه خاورمیانه را بهترین فرصت برای تقسیم مکانی مسجد الاقصی و اجرای پروژه خود می‌داند تا در نهایت هدف راهبردی خود در زمینه سیطره کامل بر مسجد الاقصی و احداث معبد موهوم به جای آن را عملی کند.

این روزنامه خاطرنشان کرد اقداماتی که این روزها در مسجد الاقصی در جریان است، تقریبا اجرای دقیق همین طرح صهیونیستی برای مصادره همان سهم زمانی مختص مسلمانان در این مسجد به منظور اقامه نمازها و آیین‌های عبادی شان است و رژیم صهیونیستی قصد دارد این زمان را به زمان اختصاص داده شده برای شهرک نشینان یهودی اضافه کند.

هاآرتص همچنین اعلام کرد که این کار می‌تواند روند تقسیم مکانی مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان پس از سیطره رژیم صهیونیستی بر بخش اعظم مسجد الاقصی به نفع شهرک نشینان یهودی را تسهیل ببخشد و مدت زمان بیشتری را در اختیار آنها قرار داده و در مقابل، زمان عبادت مسلمانان در مسجد را کاهش دهد.

حسن خاطر، مدیر مرکز پژوهش‌های بین المللی قدس نیز به نوبه خود در گفتگو با روزنامه الغد اردن تاکید کرد که فضای کنونی حاکم بر جهان عرب و شکاف داخلی فلسطین ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با طرح رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجد الاقصی و آغاز اجرای آن دارد.

وی تصریح کرد که شهرک نشینان صهیونیست در حال حاضر حضور خود در مسجد الاقصی را افزایش داده‌اند و دولت رژیم صهیونیستی در صورت سیطره بر اماکن تخصیص داده شده برای برگزاری آیین‌های مذهبی شهرک نشینان یهودی، طرح تقسیم مکانی این مسجد را اجرایی خواهد نمود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خاطر همچنین اظهار داشت که اقدامات ملموس رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی طی دو هفته اخیر افزایش یافته است و این رژیم همزمان دست به حفاری‌های گسترده و مصادره اراضی؛ به ویژه در اطراف مسجد الاقصی می‌زند و در قالب طرح‌هایی مانند احداث پارک‌ها و بوستان‌های برگرفته از آموزه‌های توراتی، زمین مقبره اسلامی "رحمت" را هم مصادره کرده است تا طرح یهودی سازی قدس را تکمیل کند.

وی افزود رژیم صهیونیستی سعی در مصادره بخش‌های مشخصی از مسجد الاقصی مانند فضاهای خالی میان دیوار براق و مصلای قبلی و یا بخش‌های مجاور دیوار براق را دارد تا آنها را برای برگزاری آیین های یهودی اختصاص دهد.

مدیر مرکز پژوهش های بین المللی قدس در ادامه به پیش نویس‌های قوانین ارائه شده به کنست صهیونیستی به منظور تبدیل صحن‌های مسجد الاقصی "صحن‌های ملی" اشاره کرد و گفت این کار روند مصادره این صحن‌ها از سوی رژیم صهیونیستی را تسهیل می‌بخشد و این رژیم در کنار این اقدامات خود، سعی بر مصادره سهم زمانی مسلمانان برای عبادت در مسجد الاقصی و اضافه کردن آن به زمان‌های مختص حضور شهرک نشینان یهودی در این مسجد را دارد و این به معنای افزایش "سانس اختصاصی" حضور یهودیان در مسجد الاقصی است که باعث تسهیل روند تقسیم مکانی این مسجد میان مسلمانان و یهودیان می شود.

وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با وجود تجاوزات و جنایت‌های مکرر خود در حق نمازگزاران مسلمان، نتوانست مانع از حضور آنها در مسجد الاقصی شود و از همین رو، سعی در تقسیم زمانی و مکانی این سجد در راستای پروژه یهودی سازی خود را دارد و با استفاده از حمایت‌های ضعیف طرف‌های عربی و اسلامی از آرمان فلسطین و حمایت همه جانبه کاخ سفید از خود، اقدامات عملی خود در این زمینه را آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N952324

وبگردی