آفتاب

تعطیلی تنها گروه حامی آزادی مطبوعات در اکوادور

تعطیلی تنها گروه حامی آزادی مطبوعات در اکوادور

دولت اکوادور اقدامات اولیه برای تعطیلی تنها گروه باقی‌مانده حامی آزادی مطبوعات را به اتهام " تعصب سیاسی" آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گروه موسوم به "فوندامدیوس" از طریق نامه‌ای که از سوی «دبیرخانه ارتباطات» برای آن ارسال شده متوجه تعطیلی گروه شد.

در این نامه فوندامدیوس متهم به چاپ مقالات و توییت‌هایی شده است «که قطعاً گرایشات سیاسی» دارند اما از جزئیات آنها اطلاعاتی منتشر نشده است. این نامه توسط فرناندو آوارادو «دبیر ارتباطات» منتشر شده است.

سزار ریگوارتی مدیر فوندامدیوس این اتهامات را «پوچ» خواند و اعلام کرد که این نهاد به علت محکوم کردن حملات دولت علیه روزنامه‌نگاران مورد هدف قرار گرفته است. وی اعلام کرد که به گروه یک مهلت 10 روزه داده شده تا بیش از حکم دولت از خود دفاع کند.

کارلوس لوریا هماهنگ‌کننده امور کمیته برای حمایت از روزنامه‌نگاران گفت: دولت که با آزار و اذیت، جریمه‌های سنگین و حملات زبانی علیه منتقدان خود در رسانه‌ها راضی نشده است به دنبال بهانه‌ای برای انحلال تنها گروه مستقلی است که از آزادی مطبوعات حمایت می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تنها رسانه مستقلی نیست که دولت رافائل کورا، رئیس‌جمهوری اکوادور آن را مورد حمله قرار داده است، بلکه حملات آن گروه‌هایی را که منتقد حقوق وی و عملکرد وی در امور محیط زیست هستند را نیز دربرمی‌گیرد.

انتهای پیام

کد N952185

وبگردی