آفتاب
با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری،

سلیمی: پاسخ شفاف به آمریکا و اسرائیل حمایت از نیروهای جهادی است

سلیمی: پاسخ شفاف به آمریکا و اسرائیل حمایت از نیروهای جهادی است

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها بعد از برجام به دنبال ایجاد رخنه در نظام جمهوری اسلامی هستند گفت که پاسخ شفاف روشن و رسمی نظام به اقدامات آمریکایی‌ها و توهمات رژیم صهیونیستی، حمایت از نیروهای جهادی و قائل نشدن مشروعیت برای این رژیم است.

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها بعد از برجام به دنبال ایجاد رخنه در نظام جمهوری اسلامی هستند گفت که پاسخ شفاف روشن و رسمی نظام به اقدامات آمریکایی‌ها و توهمات رژیم صهیونیستی، حمایت از نیروهای جهادی و قائل نشدن مشروعیت برای این رژیم است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از اقشار مختلف مردم مبنی بر اینکه ان شاء الله تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت گفت: بعد از برجام برخی کشورها همچون آمریکا دچار این توهم شدند که ایران بعد از مذاکره با 1+5 ، و اتخاذ رویکرد اعتمادسازی‌ از مبانی و اصولش دست می‌کشد.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با رژیم‌های سفاک،‌ خونریز‌، ظالم و اشغالگر در راس آن رژیم صهیونیستی از اصول و مبانی نظام است‌، گفت: رژیم صهیونیستی تصور می‌کند که حاشیه امنی بعد از برجام به دست آورده است و ایران بعد از برجام از گروه‌های مبارز و جهادی حمایت نمی‌کند. همچنین ایران آنچنان به خود مشغول می‌شود که سودای مقابله با خوی تجاوزگری این رژیم از سرنظام جمهوری اسلامی بیرون می‌رود. در چنین شرایطی بیانات هشدار دهنده مقام معظم رهبری پاسخ به این توهم به شمار می‌آید.

سلیمی تاکید کرد: طبق بیانات رهبری این برای رژیم صهیونیستی یک توهم است که ما ذره‌ای از مبانی خود کوتاه آمده‌ایم و با روحیه انقلابی‌گری خداحافظی کرده‌ایم. این یک اشتباه تحلیلی است و رژیم صهیونسیتی آرزوهایش را بر زبان جاری می‌کند. این رژیم همچون کودکی است که صرفا به بیان آرزوهایش عادت کرده است.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: در پاسخ به این ادعاها و توهمات رژیم صهیونیستی پاسخ روشن و شفاف و رسمی نظام جمهوری اسلامی حمایت از گروه‌های جهادی و قائل نشدن مشروعیت برای رژیم صهیونیستی است. البته حامیان این رژیم بر این مساله واقف هستند که این لانه عنکبوت دچار اختلافات بسیاری شده است.

وی توضیح داد: رژیم صهیونیستی برای مقابله با گروه‌های کوچک جهادی توانی دیگر ندارد و در این بین از مسائل حاد اقتصادی رنج می‌برد تحملاتی که بر هیچ کسی پوشیده نیست. وضعیت رژیم صهیونیستی به گونه‌ای است که با مهاجرت معکوس به سرزمین‌های اشغالی مواجه شده است و هر روز دایره محاصره بر این رژیم تنگتر می‌شود. به طوری که پیش‌بینی تحلیل‌گران این است که این رژیم دوام چندانی نخواهد آورد و به زودی دچار فروپاشی از درون می‌شود و ان شاء الله در آینده نزدیک چیزی به نام رژیم اشغالگر قدس نخواهیم داشت.

سلیمی همچنین به بخش دیگری بیانات مقام معظم رهبری درمورد دشمنی‌های آمریکا اشاره و اظهار کرد: با عنایت به این اظهارت هیچگاه نباید مقاومت ما دچار انفعال شود چون که آمریکایی‌ها بعد از برجام با هوشمندی به دنبال ایجاد رخنه در نظام جمهوری هستند. اولین رویکرد آنها این است که بعد از برجام انشقاق و اختلاف در داخل کشور ایجاد کنند و مردم را به دو دسته تقسیم کنند رویکردی که باعث تحلیل انرژی در نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

به گفته وی هدف دوم آمریکایی‌ها این است که حاکمیت دوگانه را بعد از برجام به طور عملی در کشور کلید زند. متاسفانه برخی از دولتمردانمان نیز علاوه بر اینکه هوشیارانه باید عمل کنند،‌ گاه با برخی اظهارنظرها در نقشه دشمن بازی می‌کنند.

سلیمی ادامه داد: نمونه این کار این است که بعد از سخنان رهبری در مورد لزوم بررسی برجام در مجلس، برخی به صراحت با این اظهارات مخالفت کردند، انگار آنها دقت لازم را به این بیانات ندارند و بهتر است دقت بیشتری در بیان اظهاراتشان داشته باشند.

این عضو کمیسیون فراکسیون اصولگرایان مجلس هدف دیگر آمریکایی‌ها را ایجاد انفعال در نظام بین مسئولان دانست و گفت: آنها به دنبال آن هستند که مسئولان از رفتارها و اقدامات انقلابی فاصله بگیرند و حتی در پاره‌ای از موارد سکوت کنند. حتی این بخش را طراحی می‌کنند که مسئولان را وادار به عذرخواهی از گذشته انقلابی‌شان کنند؛ حال اینکه نظام جمهوری اسلامی الگوی نظام‌های انقلابی دنیاست و باید رویکردش همچنان مبتنی بر انقلابی‌گری باشد.

به گفته سلیمی، هدف دیگر آمریکایی‌ها بعد از برجام نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کشورمان است این موضوعی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند که آمریکایی‌ها را ما از در بیرون می‌کنیم ولی از پنجره وارد می‌شوند. بنابراین باید دقت لازم نسبت به این نقشه‌ها وجود داشته باشد.

وی گفت: کسانی که دنبال ایجاد شعبه‌های مک دونالد و امثال آن در کشور هستند‌ و مظاهر فرهنگ و سلطه آمریکایی را در کشور پیگیری می‌کنند باید با دقت لازم فریب این نقشه‌ها را نخورند؛ چرا که برخی افراد با نقاب سلطه جویی به دنبال ایجاد خطاجویی در تحلیل در مسئولان هستند که باید مسئولان دقت لازم را داشته باشند و بدانند این افراد دلسوز نیستند.

سلیمی اقدام دیگر آمریکایی‌ها را تقسیم مردم به دو دسته صلح جو و افراطی دانست و گفت: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که فرزندان و خانواده‌های شهدا،‌ ایثارگران و مجاهدان را تحت عنوان افراطیون تعبیر کنند و افراد غرب‌زده را به عنوان صلح جو و متعادل معرفی کنند. آنها می‌خواهند با این ترفند نخ‌نما شده تفکر انقلابی را به انزوا بکشند‌، حال اینکه باید مراقبت کرد.

نماینده مردم محلات تاکید کرد: دادن پاسخ صریح و مقتدر به اراجیف دشمن نشان دهنده اقتدار کشور است و این انتظار مردم از مسئولان است که اجازه به دشمن ندهند که نسبت به نظام دندان طمع‌شان را تیز کنند قطعا عدم پاسخ گویی باعث جری‌تر شدن دشمن و طمع به نظام می‌شود.

به گفته وی، پاسخ ندادن به دشمن باعث دلسرد شدن طرفداران نظام در دنیا و برداشتن یک گام به جلو توسط دشمن برای رسیدن به اهدافش می‌شود. دشمن به دنبال تغییر رفتار و بعد از آن تغییر نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی در پایان گفت: نباید با پاسخ دادن به اظهارات دشمن این احساس موفقیت را در آنها ایجاد کنیم؛ قطعا پاسخ های به موقع و قاطعانه باعث مایوسی و ناامیدی دشمنان می‌شود.

انتهای پیام

کد N952072

وبگردی