آفتاب

هشدار حزب دمکراتیک خلق ها در مورد جنگ داخلی در ترکیه

هشدار حزب دمکراتیک خلق ها در مورد جنگ داخلی در ترکیه

رهبر حزب دمکراتیک خلق ها با اشاره به حملات تروریستی اخیر علیه احزاب مخالف، نسبت به گرفتار شدن ترکیه به جنگ داخلی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، حزب کردی دمکراتیک خلق ها بعد از سلسله حملات خونین میان پ ک ک و ارتش ترکیه، نسبت به وقوع جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

بر این اساس «صلاح الدین دمیر تاش» رهبر حزب دمکراتیک خلق ها گفت: طی چند روز گذشته دهها حمله علیه حزب دمکراتیک و کردها به وقوع پیوسته است و ما در معرض موجی از حملات و تعرضات قرار داریم.

وی افزود: این حملات یک مدیر دارد و آن دولت است که به دنبال وقوع جنگ داخلی است. دمیرتاش رژیم اردوغان را به ایجاد فتنه کردی برای اهداف سیاسی متهم کرد.

دمیر تاش با بیان اینکه کردها به دنبال غرق کردن کشور در جنگ نیستند و هیچ وقت از این تصمیم حمایت نکرده اند، افزود: اردوغان و دولت به دنبال اتخاذ چنین فتنه ای هستند و می خواهند به ما بگویند اگر ۴۰۰ کرسی پارلمان را از آن خود نکنیم شما هزینه خواهید داد.

از سوی دیگر اردوغان در واکنش به این اظهارات، مقامات حزب دمکراتیک خلق ها را به سخن گفتن به زبان تروریسم متهم کرد.

وی با بیان اینکه رئیس حزب دمکراتیک خلق از از جنگ داخلی سخن می گوید، از رهبران این حزب خواست که میان تروریسم و دمکراسی یکی را انتخاب کنند.

 

کد N951879

وبگردی