آفتاب
رسانه های غربی مدعی شدند:

روسیه در مرز خود با اوکراین پایگاه نظامی احداث می کند

روسیه در مرز خود با اوکراین پایگاه نظامی احداث می کند

روسیه در حال ساخت یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز اوکراین است که علاوه بر تجهیزات نظامی، امکانات رفاهی نیز برای حضور طولانی مدت نظامیان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی ، روسیه در حال ساخت یک پایگاه نظامی بزرگ در مرز این کشور با اوکراین است که نشان می دهد مشکلات سیاسی این کشور در سالهای آینده ادامه خواهد داشت.

بر اساس اسناد رسمی منتشر شده درباره پروژه ساخت این پایگاه نظامی اکثر امکانات رفاهی در آن تدارک دیده شده است که از جمله آنها می توان به استخرهای شنا در کنار پیست های اسکیت اشاره کرد.

در همین حال خبرنگار رویترز می گوید در زمان تهیه تصویر از کارگران در حال حصارکشی زمین محل ساخت این پایگاه نظامی، از وی خواسته شده است که محل را ترک کند. بر این اساس در ادامه بحران اوکراین سال گذشته در محل ساخت پایگاه نظامی، روس ها رزمایشی نظامی برگزار کردند که محوریت آن هدف قرار دادن بالگردهای دشمن توسط جنگنده های میگ ۲۴ بود.ه است

ناتو روسیه را به حمایت از جدایی طلبان اوکراین در مقابل دولت این کشور متهم می کند و مدعی است روسیه نباید در تحولات اوکراین دخالتی داشته باشد .این درحالی است که روسیه همیشه دخالت نظامی در اوکراین را انکار کرده است.

وزارت دفاع روسیه هنوز هیچ واکنشی درباره پروژه پایگاه نظامی ادعایی در مرز اوکراین نشان نداده استبا این حال . با توجه به اسناد منتشر شده در سایت دولت روسیه این کشور در حال ساخت یک پایگاه نظامی به مساحت ۳۰۰ هکتار در نزدیک شهر سولوتی است. در این پایگاه قرار است ۳۵۰۰ نظامی روس اسکان داده شوند.

کد N951858

وبگردی