آفتاب

پنتاگون خواهان همکاری گسترده برای حل بحران سوریه

پنتاگون خواهان همکاری گسترده برای حل بحران سوریه

معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، تمامی کشورها از جمله اعضای ناتو باید در راستای دستیابی به راهکاری سیاسی جهت حل بحران در سوریه همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت ورک، معاون وزیر دفاع آمریکا خواهان همکاری گسترده برای حل بحران سوریه شد و اعلام کرد، ناتو به حل بحران سوریه علاقه‌مند است زیرا در حال حاضر تعداد بسیاری از افراد آواره به خاطر این بحران از کشورشان خارج و از طریق لیبی روانه غرب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد، در مورد سوریه این تنها مسئولیت آمریکا نیست که مشکل را حل کند بلکه این یک مسئولیت برای تمامی کشورها به شمار می‌رود.

معاون وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: تلاش برای پایان دادن به جنگی بی‌معنا در سوریه از طریق دیپلماتیک کاملا مطابق با منافع ما است.

از سوی دیگر، پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن در جنگ با داعش به حمایت از آنچه وی «مخالفان میانه‌روی سوری» خواند، ادامه خواهد داد. وی مدعی شد: هر تلاشی برای تقویت دولت بشار اسد در این مقطع اقدامی بی‌ثبات‌کننده خواهد بود!

در همین حال، معاون وزیر دفاع آمریکا به بحران هجوم مهاجران به اروپا اشاره کرد و گفت، افزایش تعداد مهاجران به اتحادیه اروپا نشان دهنده تهدیدی مربوط به امنیت ملی و نه تهدیدی دفاعی است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم این رویداد تهدید امنیتی برای دفاع ملی کشورها نیست بلکه به طور مشخص یک تهدید امنیت ملی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

کد N951856

وبگردی