آفتاب

کلینتون: آمریکا باید فشار بیشتری علیه روسیه اعمال کند

کلینتون: آمریکا باید فشار بیشتری علیه روسیه اعمال کند

کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که کشورش باید فشار بیشتری علیه روسیه اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا اعلام کرد که معتقد است واشنگتن در رابطه با اعمال فشار علیه روسیه به اندازه کافی اقدام نکرده است.

وی در سخنرانی خود در موسسه بروکینگز اظهار کرد: همچنان بر این باور هستم که لازم است تلاش منسجم‌تری برای اعمال فشار بیشتر علیه روسیه و به خصوص ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری این کشور به عمل آوریم. فکر می‌کنم در این زمینه به اندازه کافی عمل نکرده‌ایم.

کلینتون خاطرنشان کرد: من از آن دسته افرادی هستم که می‌خواهم واکنش بیشتری به الحاق کریمه به روسیه و بی‌ثباتی روز افزون در اوکراین نشان داده شود.

کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وزیر امور خارجه پیشین این کشور پیش از این در یکی از سخنرانی‌های خود در ماه ژوئن نیز روسیه را تهدید سنتی آمریکا خوانده و گفته بود که واشنگتن باید با قدرت‌های نوظهوری نظیر چین مقابله کند.

کلینتون در اظهارات جدید خود بر اعمال تحریم‌ها علیه روسیه تاکید کرد و گفت که با این حال این تحریم‌ها نسبت به کاهش قیمت نفت تاثیر کمتری بر روسیه گذاشته است.

وی در این باره اظهار کرد: تحریم‌هایی که علیه روسیه به عمل می‌آید ممکن است تا اندازه‌ای تاثیرگذار باشد اما معتقدم قیمت رو به کاهش نفت تاثیر بیشتری دارد.

انتهای پیام

کد N951850

وبگردی