آفتاب
کلینتون در موسسه بروکینگر:

توافق هسته ای بهترین راه حل است/ باید به ایران اعتماد کرد

توافق هسته ای بهترین راه حل است/ باید به ایران اعتماد کرد

هیلاری کلینتون در جمع اعضای موسسه تحقیقاتی بروکینگز با حمایت از توافق هسته ای، بر لزوم اعتماد غرب به ایران در این خصوص تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، هیلاری کلینتون در جمع اعضای موسسه بروکینز حاضر شد و به شدت از توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی و به گونه ای از سیاست های دولت اوباما حمایت کرد.

گرچه کلینتون در سخنانش به گونه ای درباره برنامه هسته ای ایران ابراز تردید می کرد، ولی به این مطلب نیز اشاره کرد که آمریکا برای گام نهادن در یک مسیر دموکراسی یا یک مسیر خطرناک برای آینده، بهترین راه حل را انتخاب کرده است.

وزیر خارجه سابق آمریکا در موسسه بروکینز سخنان سناتورهای دموکرات حامی برجام را تکرار کرد و گفت این توافق هر گونه مسیری را برای دستیابی ایران به سلاح هسته ای را مسدود می کند. وی افزود: شاید هنوز برای حسن نیت ایران جای شک وجود داشته باشد و نمی توان هنوز ایران را به عنوان یک شریک آمریکا در اجرای این توافق به حساب آورد ولی باید به این کشور اعتماد کرد.

 کلینتون به صراحت درباره تمایل شخصی اش در حمله نظامی به ایران سخن گفت و مدعی شد: اگر ایران روزی بخواهد به سلاح هسته ای دست پیدا کند در حمله به این کشور کوچکترین تردیدی را نخواهیم داشت.

 همانند سایر شخصیت های سیاسی در آمریکا کلینتون نیز در سخنرانی اش خطاب به اسرائیلی ها، به آنها اطمینان داد که امنیت شان حفظ خواهد شد و در هر حال آمریکا از آنها حمایت خواهد کرد .وی گفت در صورت پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری، اسرائیل باید مطمئن باشد که یکی از حامیان اصلی آنها خواهد بود.

کد N951829

وبگردی