آفتاب

ازنحوه «نظارت بر رهبری» تا نحوه «عزل از مقام مرجعیت» در گفت وگوهای خبرآنلاین با سه عضو مجلس خبرگان

ازنحوه «نظارت بر رهبری» تا نحوه «عزل از مقام مرجعیت» در گفت وگوهای خبرآنلاین با سه عضو مجلس خبرگان

آیات مرتضی مقتدایی، سیدهاشم حسینی بوشهری و سیدمحمد واعظ موسوی از اعضای مجلس خبرگان رهبری با خبرگزاری خبرآنلاین گفت و گو کردند.

در اين گفت و گوها به مسائل مختلفي پرداخته شد. از جمله نحوه نظارت مجلس خبرگان بر رهبري و دستگاه هاي زير نظر ايشان همچون مجلس خبرگان رهبري و تذکر به کساني که به نقل از رهبري مطالبي را به ايشان نسبت مي دهند. نوع امتحان از نامزدهاي مجلس خبرگان رهبري براي سنجش سطح اجتهاد آنان و اينکه چطور اجتهاد برخي در دوره اي تاييد و در دوره اي ديگر رد مي شود، نيز در اين گفت وگوها بررسي شده است.

با توجه به عضويت آيت الله مقتدايي و آيت الله حسيني بوشهري در جامعه اسلامي مدرسين و محققين حوزه علميه قم، با آنان درباره ليست اين تشکل مهم روحاني براي انتخابات مجلس خبرگان، نقش اين تشکل در معرفي مراجع تقليد به مردم و عزل آنها از اين مقام، حمايت برخي اعضاي اين تشکل از احمدي نژاد و ...نيز گفت و گو شد. البته با توجه به مسئوليت بالاي اين دو چهره برجسته روحاني در حوزه علميه قم درباره نقش و جايگاه روحانيت در جامعه کنوني، نحوه ارتباط روحانيت با مردم بويژه به واسطه وسايل نوين ارتباط جمعي و در فضاهاي مجازي نيز سوالاتي عنوان شد.

مشروح اين گفت و گوها را در روزهاي آينده در خبرآنلاين بخوانيد.

2727

 

 

کد N951823

وبگردی