آفتاب

تظاهرات انگلیسی‌ها در لندن علیه سفر نتانیاهو

تظاهرات انگلیسی‌ها در لندن علیه سفر نتانیاهو

امروز(چهارشنبه) صدها تن از انگلیسی‌ها با به دست گرفتن بنرهای "فلسطین را آزاد کنید" در مرکز لندن علیه سفر بنیامین نتانیاهو به کشورشان تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها تن از تظاهرکنندگان انگلیسی در مرکز لندن در آستانه سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورشان علیه این سفر اعتراضاتی پر سروصدا برگزار کردند.

پس از آن که معترضان در خیابان اصلی مجاور اقامتگاه دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس که قرار است فردا میزبان مذاکرات وی با نتانیاهو باشد، تجمع کردند، درگیری‌هایی میان آنها و نیروهای پلیس رخ داد.

تا کنون حدود 107000 نفر در انگلیس طومار اینترنتی برای بازداشت نتانیاهو به دلیل ارتکاب جرایم جنگی علیه مردم مظلوم نوار غزه را امضا کرده‌اند.

ماریون تهامی، دانشجوی 21 ساله معترض انگلیسی گفت: ما اینجا اعتراض می کنیم زیرا احساس می کنیم نتانیاهو باید تاوان جرایم جنگی‌اش را پس دهد. ما اینجا آمده‌ایم تا اعتراض کرده و به او بفهمانیم که در کشور ما از او استقبال نخواهد شد.

به رغم طرح طومار برای دستگیری نتانیاهو، دولت انگلیس به بهانه این که مقام‌هایی که سفر رسمی به این کشور دارند مصونیت قضایی دارند گفته است نمی تواند نتانیاهو را دستگیر کند.

در جریان تجاوز و حملات سال گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه هزاران شهروند فلسطینی شامل کودکان و زنان به شهادت رسیدند.

در همین حال نتانیاهو از اروپا خواسته تا اسرائیل را شریک خود بداند و از آن به دلیل سیاستهایش علیه فلسطینی‌ها انتقاد نکند.

وی در اظهاراتی که به دنبال نشست با دونالد تاسک،‌رئیس شورای اروپا و در آستانه پروازش به لندن ایراد کرد، مدعی شد: اروپا باید اسرائیل را حمایت کند نه این که آن را تحت فشار قرار داده و به اسرائیل حمله کند، چرا که اسرائیل تنها سپر واقعی اروپا و خاورمیانه در مقابل افراطگرایی است!

انتهای پیام

کد N951761

وبگردی