آفتاب

مسلمانان هندوستان داعش را محکوم کردند

مسلمانان هندوستان داعش را محکوم کردند

یکی از رهبران ارشد مسلمانان هند امروز (چهارشنبه) گفت: بیش از 1000 تن از روحانیون مسلمان در هند فتوایی را تصویب کرده‌اند که داعش را محکوم کرده و اقدامات این گروه افراطی را غیر اسلامی می‌خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبران مذهبی از چند صد مسجد اسلامی،‌ نهاد و موسسه آموزشی و گروه‌های مدنی سراسر هند این فتوا را امضا کرده و اعلام کردند که اقدامات داعش علیه مبانی و اصول اسلام است.

این فتوا توسط روحانی ارشد مستقر در بمبئی به نام «محمد منذر حسن اشرفی مصباحی» صادر شده و توسط رهبران تمامی مساجد در هندوستان امضا شده است.

این روحانی گفت:‌ اقدامات داعش غیرانسانی و غیر اسلامی است. اسلام اجازه کشتار حتی یک حیوان را هم نداده است. آنچه که داعش انجام می‌دهد،‌ تخریب وجهه اسلام است.

وی ادامه داد: فتوای مذکور که حدود 1100 صفحه است و گروه داعش را غیراسلامی می‌نامد، برای رهبران بیش از 50 کشور جهان ارسال شده چون ما به دنبال حمایت از آن هستیم.

از سوی دیگر رییس بخش دفاع سایبری اسلام در هند گفت: رهبران مسلمان از سراسر هند قرار است با حامیان خود پس از نماز جمعه گفت‌وگو کنند و مفاد این فتوا را تشریح کنند و بگویند چرا این فتوا برای محکوم کردن داعش اهمیت دارد.

وی ادامه داد:‌ این گروه تروریستی جوانان را برای پیوستن به داعش از طریق رسانه‌های اجتماعی ترغیب می‌کند و از اسلام تصویری نادرست ارائه می‌کند. هیچ شکی نیست که داعش وجهه اسلام را تخریب کرده است. اسلام اجازه کشتار به اسم مذهب را نمی‌دهد.

در چند ماه گذشته، مقام‌های دهلی‌نو جلوی چند ده جوان هندو را که می‌خواستند به داعش بپیوندند، گرفتند. با این حال، گزارش‌هایی از پیوستن 17 تبعه هند به گروه‌های افراطی در دست است.

انتهای پیام

کد N951696

وبگردی