آفتاب

اسلام آباد: مودی از تبلیغات ضد پاکستان دست بردارد

اسلام آباد: مودی از تبلیغات ضد پاکستان دست بردارد

پاکستان بر موضعش مبنی بر اینکه مساله کشمیر باید در دستور کار هرگونه مذاکرات دو جانبه با هند قرار بگیرد و چنین مذاکراتی بر اساس اصل برابری انجام شوند، تاکید کرد. اسلام آباد همچنین نخست‌وزیر هند را به پایان دادن به تبلیغات ضدپاکستان فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، سرتاج عزیز، مشاور ارشد امنیتی دولت اسلام‌آباد در مصاحبه‌ای گفت: پاکستان تنها در صورتی با هند مذاکره خواهد کرد که مساله کشمیر در دستور کار مذاکره باشد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه بین‌المللی از موضع پاکستان مبنی بر اینکه دو کشور نیاز به برگزاری مذاکره درباره همه مسائل مطرح از جمله کشمیر دارند، پشتیبانی کرده است.

سرتاج عزیز که مشاور امنیت ملی و امور خارجه نخست‌وزیر پاکستان است، اظهارکرد: به این علت مذاکرات مشاوران امنیت ملی هند و پاکستان در ماه گذشته میلادی لغو شد که هند نسبت به مساله کشمیر سرسختی نشان داد.

وی همچنین از نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به سبب راه‌اندازی تبلیغات ضدپاکستان به منظور کسب محبوبیت سیاسی در داخل انتقاد کرد.

این در حالی است که نارندرا مودی به اتهام تحریک آشوب‌های مذهبی در گجرات در زمانی که سروزیر این ایالت در غرب هند بود، در سال 2002 محاکمه شده است.

سرتاج عزیز خاطرنشان کرد: نارندرا مودی با تبلیغات ضدپاکستان در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرد و اکنون می‌خواهد شرایط مذاکره با پاکستان را دیکته کند اما ما هرگز این مساله را نخواهیم پذیرفت و چنین موضوعی را به دهلی‌نو ابلاغ کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: پاکستان تسلیم فشارهای هند با تهدید به حمله در هر زمان نخواهد شد و حتی اگر هند فکر حمله به پاکستان را در ذهن داشته باشد پاکستان پاسخی در خور به آن می‌دهد.

با این حال سرتاج عزیز اظهار امیدواری کرد که نشست میان فرماندهان نیروهای مرزبانی هند و پاکستان در شهر دهلی‌نو باعث کاسته شدن از تنش‌ها در مرز دو کشور در کشمیر شود.

این مشاور امنیت ملی پاکستان تاکید کرد که در این نشست مساله اجرای توافق آتش‌بس سال 2003 نیز مطرح خواهد شد.

انتهای پیام

کد N951559

وبگردی