آفتاب

خشونت فیلمبردار مجاری علیه پناهجویان

خشونت فیلمبردار مجاری علیه پناهجویان

صحنه‌هایی که یک شبکه تلویزیونی آلمانی از برخورد خشن یک فیلمبردار مجاری با پناهجویان ضبط کرده، خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است. این فیلمبردار زن از کار اخراج شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حادثه‌ای که در مرز مجارستان با صربستان رخ داد، شاید یکی از کمترین رنج‌هایی باشد که پناهجویان در مسیر طولانی خود تا رسیدن به مکانی امن متحمل می‌شوند. ضبط و انتشار این حادثه در فضای مجازی اما جنجال آفریده است.

در صحنه‌هایی که شبکه تلویزیون خصوصی RTL آلمان از این حادثه ضبط کرده است یک فیلمبردار زن مجاری دیده می‌شود که با خشونت به کودکان پناهجو لگد می‌زند و جلوی پای مردی را که کودکی در آغوش دارد، می‌گیرد تا او بر زمین افتد.

در این صحنه‌ها پناهجویانی دیده می‌شوند که موفق شدند خود را به مرز مجارستان یعنی دروازه اروپا برسانند. آنها می‌خواهند از مجارستان عبور کنند اما پلیس مرز را بسته نگاه داشته است.

ناگهان صدها پناهجو موفق می‌شوند از این سد عبور کنند و وارد خاک مجارستان شوند. میان آنها مردی است که در یک دست یک کودک و در دست دیگر یک کیسه پلاستیکی دارد. او تلاش می‌کند از دست مأمور پلیسی که او را نگاه داشته فرار کند.

به گزارش دویچه‌وله، اما چند قدم جلوتر یک فیلمبردار زن جلوی پای او را می‌گیرد و مرد تعادل خود را از دست می‌دهد. کودک از دست او رها می‌شود و هر دوی آنها بر زمین می‌افتند.

رفتار خشونت‌باراین فیلمبردار زن که برای شبکه N1TV مجارستان کار می‌کرد، تنها به این مرد پناهجو محدود نمی‌شود.

او در یک صحنه دیگر به کودکان پناهجو که تلاش می‌کنند از دست پلیس فرار کنند و از جمعیت خارج شوند با خشونت تمام لگد می‌زد.

شبکه N1TV مجارستان به حزب خارجی‌ستیز "جنبش برای زندگی بهتر در مجارستان" نزدیک است، برای افکار راست افراطی این حزب تبلیغ می‌کند. اما انتشار این دو صحنه در شبکه‌های مجازی با واکنش بسیاری از کاربران همراه شده که از رفتار فیلمبردار این شبکه به خشم آمده‌اند.

این شبکه تلویزیونی در پاسخ به انتقادهای گسترده از برخورد فیلمبردار خود با پناهجویان اعلام کرده است که "رفتار او غیرقابل قبول" بوده است. مدیر این شبکه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت N1TV ‌منتشر شد، اعلام کرده که به همکاری با این فیلمبردار زن پایان داده و تأکید کرده است: «به این ترتیب این موضوع برای ما تمام شده است.»

انتهای پیام

کد N951502

وبگردی