آفتاب
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور:

همه مسوولان باید درباره خوب یا بد بودن برجام نظر دهند

همه مسوولان باید درباره خوب یا بد بودن برجام نظر دهند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: کسانی که از آشتی آمریکا با ایران صحبت می‌کنند باید به سه نکته توجه کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) داوود گودرزی در مراسم اختتامیه دوره آموزشی خط امام اظهار کرد: آمریکا در حقیقت از مذاکرات به عنوان عاملی برای متوقف کردن ایران استفاده کرده است؛ چراکه هدف آن ایجاد اختلافات سیاسی و دوقطبی شدن نظام جمهوری اسلامی بود؛ گرچه هیچ‌وقت در این مسیر موفق نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که «رئیس جمهور آمریکا مذاکرات را تنها راه چاره خود می‌دانست و به آن نیز اعتراف کرده است»، ادامه داد: آمریکا در طول 36 سال اخیر بارها تلاش کرد تا از طریق اعمال تحریم و فشار به ایران به اهداف خود برسد اما موفق نشد و مذاکرات را تنها راه چاره خود عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که «این سازمان متن برجام و شاخص‌های منافع و عزت ملی را مورد بررسی قرار داده است»، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد متن برجام براساس این شاخص‌ها نیست و اگر دسترسی دشمن به مراکز نظامی ایران امکانپذیر شود این امر نشان‌دهنده عدم موفقیت برجام است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: سازمان بسیج دانشجویی کشور از مسئولان درخواست می‌کند که به سئوالات مربوط به برجام پاسخ دهند و بعد درباره خوب یا بد بودن برجام نظر دهند؛ چراکه مخاطب ما در این بخش تنها دولت نیست، بلکه مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان نیز باید به سئوالات ما پاسخ دهند.

وی با اشاره به این‌که «سازمان بسیج دانشجویی کشور از مسئولان چند درخواست مهم دارد» اظهار کرد: برای جلوگیری از دوقطبی شدن فضای سیاسی کشور ما نیازمند بهره‌گیری از چهره‌هایی هستیم که غیرسیاسی هستند و علاوه بر این می‌توانند ذهن مردم را نسبت به مسایل سیاسی روز جهان و کشور روشن کنند.

وی اظهار کرد: هیچ اقتصاددانی نمی‌تواند ثابت کند که با برداشتن تحریم‌ها همه مشکلات رفع می‌شود؛ بنابراین دانشجویان بسیجی با برگزاری نشست‌های تخصصی با عنوان «اقتصاد و امنیت» پس از توافق در دانشگاه‌ها و بهره‌گیری از اساتید مجرب اقتصاد و حقوق بین‌الملل می‌توانند نتایج حاصل از برداشتن تحریم‌ها را به مردم اطلاع دهند تا این امر به عنوان یک مطالبه مردمی درآید.

گودرزی با ابراز تأسف از این‌که «بسیاری مذاکرات هسته‌ای را عاملی برای آشتی ایران با آمریکا می‌دانند»، اظهار کرد: توافقات ایران با آمریکا تنها در مذاکرات هسته‌ای است؛ بنابراین نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وقت با آمریکا آشتی نمی‌کند؛ چراکه این کشور نه‌تنها تاکنون دست آشتی نداده، بلکه ظالم و مستکبر است، اما ایران همواره به اسلام که ذات استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی دارد، پایبند است؛ بنابراین هیچ‌وقت این دو کشور نمی‌توانند با یکدیگر آشتی کنند.

وی، فراگیری بسیج دانشجویی و جذب حداکثری دانشجویان، احیای انقلاب اخلاقی در دانشگاه‌ها و مطالبه آرمان‌های انقلاب اسلامی را به عنوان سه اولویت از 21 برنامه عملیاتی راهبردی سازمان بسیج دانشجویی پیرو خط رهبری دانست و تأکید کرد: دانشجویان بسیجی باید همواره براساس شعار حق، اقتصاد مقاومتی، انقلاب اخلاقی و آرمان‌های شهدا را مطالبه کنند.

وی در پایان با اشاره به این‌که «آمریکا در ایران 62 سال حضور بدی داشته است»، گفت: 17 هزار شهید ترور و بیش از 300 هزار شهید جنگ تحمیلی از شهیدان معاصر کشور ما هستند و باید حق آنها را از آمریکا مطالبه کنیم.

انتهای پیام

کد N951484

وبگردی