آفتاب

کویت اعزام نیروی زمینی به یمن را تکذیب کرد

کویت اعزام نیروی زمینی به یمن را تکذیب کرد

ایرنا نوشت: به گزارش پایگاه اینترنتی الوعی نیوز، این ستاد در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر خبر اعزام نیروهای زمینی کویت به یمن برای شرکت در نبردهای جاری در این کشور را رد کرد .

در حالیکه شیخ خالد الجراح ،نخست وزیر و وزیر دفاع کویت، اواخر آوریل گذشته اعلام کرده بود که نیروهای کویت شرکت کننده در عملیات توفان قاطعیت در چارچوب نیروهای ائتلاف در مرحله دوم یعنی عملیات بازگشت امید نیز مشارکت خواهند داشت.

سرتیپ ستاد احمد عسیری مشاور دفتر وزیر دفاع عربستان و سخنگوی نیروهای ائتلاف از به هلاکت رسیدن 10 سرباز سعودی در میان نیروهای ائتلاف در انفجار انبار سلاح در شهر مأرب یمن در روز جمعه گذشته خبر داد.
به گفته احمد عسیری در اثر این انفجار 45 سرباز اماراتی ، 10 سرباز سعودی و 5 سرباز بحرینی و 4 مزدور یمنی به هلاکت رسیده اند.
از ششم فروردین آغاز تجاوز عربستان به یمن تاکنون بیش از 4 هزار یمنی که شمار زیادی از آنها را کودکان وزنان تشکیل میدهند کشته شدند.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که در اثر آن بیش از چهار هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته شده اند.

52310

کد N951420

وبگردی