آفتاب

کرباسچی:در شان آقای هاشمی نمی توانند خللی وارد کنند/طرح برخی شایعات برای امنیت نظام مضر است

کرباسچی:در شان آقای هاشمی نمی توانند خللی وارد کنند/طرح برخی شایعات برای امنیت نظام مضر است

ایرنا نوشت: غلامحسین کرباسچی گفت: دستگاه های نظارتی و دولت باید طوری عمل کنند که مردم در برابر انتخاب گروه های متفاوت با سلیقه های گوناگون قرار گیرند ، نه اینکه برخی نیروهای داخل نظام را به بهانه های مختلف رد کنیم و فقط یک گروه که با اسم های مختلف اما همه دارای یک سلیقه هستند را جلوی مردم بگذاریم

وی افزود: دراین صورت، تنها همان هایی که اینها را قبول دارند در انتخابات حاضر می شوند ولی اگر دیدگاهی که انتخابات را مقوم دموکراسی کشور و مقوم حضور مردم و اقتدار کشور می داند، حاکم باشد، باید طور دیگری عمل شود. بیانات رهبر معظم انقلاب در انتخابات 92 بیانگر استراتژی نظام است و دیدیم بر همین اساس و در پی فرمایشات ایشان، کسانی که شاید این نظام را حتی قبول نداشتند پای صندوق آمدند؛ چرا که ایران را قبول داشتند و به قانون اساسی التزام دارند. بنابراین، مجموعه دستگاه های نظارتی و دولت تلاش کنند با بازکردن دایره انتخاب، همه نیروهای داخل نظام ولو با سلیقه های مختلف امکان حضور در انتخابات را بیابند و با ردصلاحیت های گسترده، مانعی بر سر راه انتخابات ایجاد نشود.

وی ادامه داد: حرف رییس جمهوری عملا تحقق یابد که در مجلس اول کسانی که بعدا جزء مخالفین مسلح نظام شدند، مردم در انتخابات به آنها رای ندادند و این افراد به دست مردم حذف شدند. نظام برای حذف این افراد اقدام نکرد و به رغم اینکه ماهیت اینها را شناخته بود و می دانست برنامه های امنیتی و سیاسی دارند، آنها را حذف نکرد بلکه آنها توسط مردم حذف شدند و در نهایت، مجلسی که شکل گرفت مجلسی نبود که مقابل نظام بایستد و اکثریت نمایندگان آن، اهداف نظام را پیگیری می کردند.اگر با همین بیان رییس جمهور، انتخابات برگزار شود و نهادهای انتخابات مخصوصا وزارت کشور و شورای نگهبان در این راستا حرکت کنند، مردم به صحنه انتخابات خواهند آمد .

اهم اظهارات کرباسچی را در ادامه می خوانید:
[span]**{درباره طرح جوان گرایی در حزب کارگزاران و  شائبه خروج محمد هاشمی از کارگزاران به این دلیل} باید در احزاب و سازمان های سیاسی باز باشد تا نیروهایی که هم جهت و هم فکر آنها هسنند وارد شوند چون حزب قفس بسته ای نیست که کسی که وارد شد، نتواند از آن خارج شود و یا کسی نتواند وارد شود.  اعضای جدید شورای مرکزی حزب کارگزاران در شرایطی آمدند که آقای هاشمی جزو هیات موسس بودند و ایشان آنها را تایید کرد و اینکه وی با افراد جوان مخالف باشد، اینطور نیست.

**احزاب نیازی به یارانه و خانه احزاب ندارند. احزاب توقعی از دولت ها ندارند؛ همین که دولت ها برای احزاب مزاحمت ایجاد نکنند، کافیست. در دولت گذشته تلاش می شد هر نوع اندیشه سیاسی غیر از همان چیزی که دولت ودستگاه اجرایی تبلیغ می کرد یک طرفه علیه آن حرف زده شود بدون اینکه تریبونی به طرف مقابل داده شود؛ ولی این موضوع در دولت یازدهم صورت نمی گیرد .

** اگر اصلاح طلبان وآقای هاشمی رفسنجانی و نیروهای دلسوز و معتدل کشور جمع نمی شدند، چنین نتیجه ای (پیروزی روحانی) حاصل نمی شد ولی امروز دیگر نیازی نیست که بخواهیم این را اثبات کنیم چون به دنبال این نیستیم که از این اثبات، بهره برداری و سهم خواهی کنیم.

**در دیدار افطاری احزاب با رییس جمهوری نیز به ایشان گفتم که «آقای رییس جمهور، شما فرج بعد از شدت بودید و پس از ناامیدی، با موقعیت تاریخی که به همت چند نسل از دلسوزان این ملت بدست آمد شما بهترین فردی هستید که می توانید از این موقعیت تاریخی صیانت کنید وآن را در تاریخ ایران ماندگار سازید.» به آقای روحانی گفتم که «خواهش می کنیم در حاشیه ها نمانید و با اقتدار از اصول خود دفاع کنید و با نهضت گفت وگو، اراده ملی را پشتوانه تصمیمات خود سازید. ما از دولت شما هیچ سهمی نمی خواهیم ، سهم ما همان آرامش ، امنیت، رشد و توسعه ایران است .»

** {درباره موضوع نامه نگاری خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به معاون اول قوه قضاییه درخصوص پرونده مهدی هاشمی} اطلاع رسانی و شفاف سازی موجب اقتدار دستگاه قضا می شود.  بخشی از تبلیغات درمورد این پرونده ، تلاش بیهوده کسانی است که می خواهند علیه آقای هاشمی رفسنجانی صورت دهند؛ در حالی که موقعیت و شان ایشان چه در زمان امام راحل و چه بعد از آن و جایگاه و نقش بی بدیل ایشان در اصل و حفظ انقلاب چیزی نیست که آنها بتوانند خللی بر آن ایجاد کنند.  نمی دانم چرا نمی شود این موضوعات را شفاف بیان کرد و برخی موضوعات به صورت شایعات مطرح می شود که محتوای آن برای امنیت نظام مضر است.  درخواست خانواده هاشمی و مهدی هاشمی درخواست دور از دسترس ونامعقولی نیست و باید هرچه شفاف تر به اطلاع مردم برسد . [span]

27214

کد N951356

وبگردی