آفتاب

حمله انتقادی دونالد ترامپ به اوباما درباره توافق برجام

حمله انتقادی دونالد ترامپ به اوباما درباره توافق برجام

واحد مرکزی خبر نوشت: به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، دونالد ترامپ گزینه جمهوریخواهان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از توافق هسته ای اعلام کرد وی درباره توافق با تهران مجددا مذاکره خواهد کرد.


ترامپ در مقاله ای که روز سه شنبه توسط روزنامه یو اس ای تودی منتشر شد، اعلام کرد: «باور اینکه یک رئیس جمهور آمریکا در واقع نام خود را بر یک توافق با کشور تروریستی ایران بگذارد، سخت است (توافقی) که آنقدر بد است، آنقدر ضعیف تهیه شده و آنقدر افتضاح مورد مذاکره قرار گرفته است که بلاتکلیفی را افزایش و امنیت آمریکا و متحدان ما از جمله اسرائیل را کاهش می دهد».

وی با اعلام این که ایران به یک کشور هسته ای تبدیل خواهد شد، افزود این کشور یک «تهدید موجودیتی» برای اسرائیل، آمریکا و متحدان واشنگتن در خاورمیانه است.
ترامپ گفت: «زمانی که من به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم، با ایران مجددا مذاکره خواهم کرد - درست پس از آن که امکان آزادی فوری زندانیان آمریکایی خودمان را فراهم کردم - و از کنگره خواهم خواست تحریم های جدیدی اعمال کند که جلوی توانایی ایران را برای حمایت از تروریسم در سراسر جهان بگیرد».

چهاردهم ماه ژوئیه، ایران و گروه پنج به علاوه یک متشکل از روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان یک موافقتنامه تاریخی را به منظور تضمین ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای تهران در ازای کاهش تحریم ها امضا کردند.

این توافق مورد انتقاد سیاستمداران اسرائیلی قرار گرفته است که گفته اند این موافقتنامه جلوی دستیابی ایران را به تسلیحات هسته ای نخواهد گرفت و کاهش تحریم ها به حمایت این کشور از گروه های تروریستی کمک خواهد کرد.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشتم نوامبر سال 2016 برگزار شود.

روز چهارشنبه، ترامپ در کنار سناتور تد کروز رقیب جمهوریخواه خود در تجمعی در کنگره سخنرانی خواهد کرد.
هم ترامپ هم کروز مخالفت شدید خود را با موافقتنامه هسته ای ایران ابراز کرده اند.

52261

کد N951343

وبگردی