آفتاب

هشدار صربستان به غرب: روسیه را به بازی نگیرید

هشدار صربستان به غرب: روسیه را به بازی نگیرید

رییس‌جمهوری صربستان گفت که سیاستمداران غربی باید متوجه این مساله باشند که به بازی گرفتن روسیه تنها باعث به خطر افتادن صلح و امنیت در جهان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تومیسلاو نیکولیچ، رییس‌جمهوری صربستان در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک درباره سخنرانی پیش‌روی ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت:‌ به نظر من این نشست یک رخداد مهم خواهد بود و بسیاری در کشورهای غربی باید به این مساله پی ببرند که به بازی گرفتن روسیه و بی‌اعتنایی به ارزش‌ها و اعتقادات این کشور در اصل به خطر انداختن میلیون‌ها نفر در جهان و صلح و ثبات در سراسر کره زمین است.

رییس‌جمهوری صربستان همچنین به این مساله تاکید کرد که غرب باید در نهایت به این مساله پی ببرد که همکاری با روسیه برای بهبود اوضاع جهان بهتر است. وی همچنین دوستی میان چین و روسیه را ستود و گفت: این همکاری غیر قابل انکار است.

رییس‌جمهوری صربستان همچنین با اشاره به سفر اخیرش به چین ادامه داد: کاملا مشهود است که چین و روسیه یک همکاری بسیار مناسب و دیرینه دارند که جدا شدنی نیست.

پنجشنبه گذشته نیز چین میزبان یک رژه بزرگ نظامی در پکن به مناسبت هفتادمین سالروز پیروزی در جنگ دوم جهانی بود. از این رویکرد برای تقویت روابط میان مسکو، صربستان و پکن استفاده شد که در دهه 40 میلادی با یک دشمن واحد می‌جنگیدند. صربستان هم نیروهای ارتش خود را برای حضور در این رژه اعزام کرد.

انتهای پیام

کد N951321

وبگردی