آفتاب
جعفری خبر داد

آغاز چهاردهمین دوره جشنواره امام رضا(ع)/اخلاص مهم‌ترین عامل موفقیت

آغاز چهاردهمین دوره جشنواره امام رضا(ع)/اخلاص مهم‌ترین عامل موفقیت

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: جشنواره امام رضا(ع) بر پایه دل‌های عاشق ارادتمندان به ساحت امام رضا(ع) بنا شده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: جشنواره امام رضا(ع) بر پایه دل‌های عاشق ارادتمندان به ساحت امام رضا(ع) بنا شده است.

به گزراش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجواد جعفری در نشست ارزیابی و آسیب شناسی برنامه‌های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، در مشهد مقدس، از آغاز دوره چهاردهم این جشنواره از همان شب مراسم اختتامیه جشنواره سیزدهم خبر داد و گفت: ساعتی پس از برگزاری آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، چهاردهمین دوره این جشنواره رسما کلید خورد و هماهنگی‌ها جهت برگزاری نشست شورای مشورتی و آسیب شناسی جشنواره امام رضا(ع) آغاز شد.

برای خدمتی دیگر آماده‌ایم

جعفری در این نشست با اشاره به اینکه دقیقا همان شب مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، چهاردهمین دوره این جشنواره رسما کلید خورد، گفت: همه دست اندرکاران جشنواره در داخل و خارج از کشور خود را برای خدمتی دیگر آماده کرده‌اند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «تدبیر قبل از عمل تو را از پشیمانی باز می‌دارد» افزود: این کلام حضرت به این معناست که برای همه کارها برنامه ریزی و تدبیر داشته باشیم و ما نیز در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) دقیقا براساس این حدیث پیش می‌رویم.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانشان در آیین اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)، این جشنواره را نقطه عطف همه تلاش‌های وزارت ارشاد در طول یک سال دانستند؛ که این امر وظیفه ما را در برگزاری جشنواره سنگین‌تر می‌کند.

نظم؛ شاه‌بیت برنامه‌های جشنواره

وی به نظم حاکم بر جشنواره امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه در سفارشی خطاب به امام مجتبی(ع)، آن حضرت را به تقوای الهی و نظم در کارها دعوت می‌کنند. تاکید ایشان اهمیت ویژه وجود نظم در کارها را نشان می‌دهد. انسان‌های باتقوا نمی‌توانند بدون نظم کارهایشان را پیش ببرند و شاه بیت برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) حاکمیت نظم بر آن است. نظمی که این جشنواره را از دیگر برنامه‌ها متمایز می‌کند.

جعفری با اشاره به اینکه جشنواره سیزدهم نسبت به دوره‌های گذشته رو به جلو بود، تصریح کرد: رشد جشنواره آنقدر محسوس بود که می‌توان گفت دوره سیزدهم از یک رشد جهشی و تصاعدی برخوردار بوده است.

اخلاص مهم‌ترین عامل موفقیت

وی موفقیت سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را وجود چهار عامل تقوا و اخلاص، عشق، باورها و اعتقادات و همت جمعی دانست و افزود: تقوا و اخلاص دست اندرکاران جشنواره در داخل و خارج از کشور مهم‌ترین عامل موفقیت این جشنواره است. اخلاصی که در قلب تک تک کسانی که در این جشنواره حضور داشتند موج می‌زد و همانطور که ارادت نسبت به امام رضا(ع) سطح بندی ندارد و به درون آدم‌ها برمی‌گردد؛ کار برای جشنواره امام رضا(ع) هم درجه بندی ندارد و هر کس در هر کجای کشور صرف نظر از شخصیت حقوقی و حقیقی خویش هر خدمتی که از دستش برآمد برای حضرت در این جشنواره انجام داد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: عامل دوم عشق است. افراد در جشنواره امام رضا(ع) فراتر از محاسبات مادی و چرتکه انداختن با دلشان برای امام هشتم(ع) کار می‌کنند و کسی که با عشق کار کند پیروزی و موفقیت در بطن فعالیت‌های اوست. چه این فعالیت‌ها دیده شود و چه نشود. به قول امام خمینی(ره) ما چه پیروز شویم و چه شکست بخوریم، پیروزیم، زیرا به تکلیف خود عمل کرده‌ایم.

وی وجود باورها و اعتقادات را سومین دلیل موفقیت سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع) برشمرد و اظهار کرد: همین باور است که کسی در اتاق کارش کاری برای امام رضا(ع) و جشنواره انجام می‌دهد و دلش را از همانجا راهی حرم می‌کند این یک نوع زیارت است و یا این فرد زمینه و بستر زیارت معنوی را برای دیگران فراهم می‌کند، آن هم زیارت امام رضا(ع) که طبق منابع دینی افضل از زیارت امام حسین(ع) است.

جعفری چهارمین دلیل موفقیت جشنواره امام رضا(ع) را همت جمعی دست اندرکاران این جشنواره برشمرد و یادآور شد: هیچکس با نشستن و بی تحرکی و تنبلی به جایی نرسیده است، هرجا همت بلندی بوده حتما دست آوردی هم حاصل شده است. ممکن است یک استان برنامه‌ای بسیار فاخر و استانی برنامه‌ای متوسط برگزار کرده باشد، اما مهم آن است که همه با تلاش و همت خود و بنا بر امکاناتشان همه تلاش‌های خود را انجام داده‌اند.

اختتامیه؛ آیینه عملیات 365 روزه

وی اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) که همه ساله در شب میلاد آن حضرت در مشهدالرضا(ع) برگزار می‌شود را آیینه عملیات 365 روزه این جشنواره در داخل و خارج از کشور توصیف کرد و افزود: تبلور همه زحماتی که در طول سال در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود در مراسمی چند ساعته در مشهد در قالب آیین اختتامیه جشنواره تجلی می‌یابد و امید داریم ما آیینه خوبی برای تلاش همه همکارانمان در داخل و خارج از کشور باشیم و خدای ناکرده اسباب رنجش آن‌ها را فراهم نکنیم.

دبیر جشنواره امام رضا(ع) با اشاره به اینکه شکرگزاری بخاطر نعمت‌های الهی و قدردانی از زحمات دست اندرکاران جشنواره تکلیف همه ماست، گفت: این که جشنواره خوب برگزار شد، جای سپاس به درگاه الهی دارد و این که هر کس هر کاری می‌توانست برای جشنواره امام رضا(ع) انجام دهد جای قدردانی و تشکر دارد.

جشنواره‌ای بر پایه دل‌های عاشق

وی با تاکید بر اینکه جشنواره امام رضا(ع) بر پایه دل‌های عاشق ارادتمندان به ساحت امام رضا(ع) بنا شده است، تاکید کرد: من عمیقا اعتقاد دارم جشنواره امام رضا(ع) به دست مبارک خود آن حضرت هدایت و مدیریت می‌شود و ذره‌ای تردید ندارم که ما همه بهانه هستیم تا ارادتمندان به امام رضا(ع) در بستر و زمینه‌ای که ما در قالب جشنواره فراهم می‌کنیم به ساحت امام خوبی‌ها و مهربانی‌ها ادای دین کنند.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه خیلی‌ها جشنواره امام رضا(ع) را به حساب نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذارند، افزود: بارها از زبان میهمانان بین المللی جشنواره شنیده‌ایم که این جشنواره را محصولی از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند نه اینکه مثلا آن را برنامه‌ای از فعالیت‌های وزارت ارشاد به حساب آورند، بنابراین وظیفه همه ماست چنان برنامه فاخر و باشکوهی برگزار کنیم تا مایه عزت کشور و نظام باشد.

امید که حضرتش بپذیرند

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از همه دست اندرکاران جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در داخل و خارج از کشور قدردانی و تشکر کرد و گفت: با زبان بی زبانی سپاس قلبی خودم را از همه دست اندرکاران جشنواره در گوشه گوشه کشور و خارج از کشور اعلام می‌دارم و امیدوارم این زحمات را امام رضا(ع) بپذیرند و در روزی که دست ما از همه چیز کوتاه است این خدمات فریادرس ما در آن جهان باشد. البته که کار برای امام رضا(ع) در همین دنیا هم مایه افتخار و آبروی و عزت همه ما بوده و خواهد بود.

براساس این گزارش در این نشست زهرا سروآزاد، معاون اجرایی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اجرایی سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) پرداخت و ضمن تشکر از تلاش‌هایی که بخش‌های مختلف جشنواره در حوزه اجرایی انجام داده‌اند، تصریح کرد: در این دوره هماهنگی بسیار خوبی به لحاظ اجرایی بین دست اندرکاران جشنواره حاکم بود و این هماهنگی و تعامل باعث شد تا ما در مسیر همواری گام برداریم.

در ادامه این نشست هر یک از اعضا به ارائه دیدگاه‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد نشست‌های بعدی نیز در ارزیابی و آسیب شناسی جشنواره سیزدهم با حضور اعضای کمیته‌های اجرایی این جشنواره و با حضور مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و معاون اجرایی وی برگزار شود.

بر اساس این گزارش، نشست شورای آسیب شناسی و مشورتی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بزودی با حضور اعضای این شورا و به ریاست علی اصغر کاراندیش مروستی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N951261

وبگردی