آفتاب

رژیم صهیونیستی به زنان و خبرنگاران اجازه ورود به مسجد الاقصی نداد

رژیم صهیونیستی به زنان و خبرنگاران اجازه ورود به مسجد الاقصی نداد

رژیم صهیونیستی برای سومین هفته پی در پی به زنان و دختران جوان فلسطینی در بیت‌المقدس اجازه ورود به مسجد الاقصی را نداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار سایت اینترنتی النشره با بیان این مطلب گفت که رژیم صهیونیستی اسامی 42 تن از این زنان و دختران را در فهرست سیاه قرار داده است و موانعی را بر ورود نمازگزاران اعمال می‌کند. از جمله این موانع گرفتن کارت شناسایی‌شان در ورودی‌ها است.

نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در ورودی‌های مسجد الاقصی مستقر هستند و تدابیری را علیه زنان اعمال می‌کنند و در مقابل اجازه ورود ده‌ها شهرک‌نشین را به طور متعمدانه می‌دهند و تدابیر شدید امنیتی را برای آنها لحاظ کرده‌اند که این اقدامات در راستای تلاش برای تحمیل طرح تقسیم زمانی این مسجد صورت می‌گیرد.

یکی از زنان بیت‌المقدس که از ورود وی به مسجد الاقصی نیز ممانعت شده است، گفت که آنها از سوی سربازان زن اسرائیلی که در ورودی‌های اصلی مسجد الاقصی مستقر بودند، مورد بدرفتاری قرار گرفتند که این اقدامات نقض آشکاری در حق زنان برای عبادت و ادای مناسک دینی است.

در همین حال، منابع فلسطینی در مصاحبه با سایت النشره گفتند که مسوولان رژیم صهیونیستی همچنین به خبرنگاران زن فلسطینی پس از بررسی کارت‌های شناسایی‌شان و درج اسامی آنها در فهرست سیاه به اتهام «ایجاد مشکل و آشوب‌افکنی» اجازه ورود به مسجد الاقصی را در هنگام یورش شهرک‌نشین‌ها به مسجد الاقصی ندادند.

منابع خاطرنشان کردند که جلوگیری از ورود خبرنگاران با این هدف است که اجازه ثبت نقض‌ها و خشونت‌ها در مسجد الاقصی داده نشود.

انتهای پیام

کد N951209

وبگردی