آفتاب

سخنرانی کلینتون در بروکینگز با موضوع توافق هسته‌ای

سخنرانی کلینتون در بروکینگز با موضوع توافق هسته‌ای

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشستی در اندیشکده بروکینگز درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و تاثیرات آن سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در این کشور روز چهارشنبه (امروز) درباره اهمیت جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و پیامدهای آن بر آینده سیاست خارجی آمریکا در منطقه در نشستی در اندیشکده بروکینگز سخنرانی می‌کند.

پایگاه اینترنتی بروکینگز گزارش داد: کنگره هفته جاری مباحثات درباره قطعنامه‌ای با هدف رد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را آغاز می‌کند که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را در ازای اعمال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای ایران لغو می‌کند.

این مساله مهم‌ترین موضوع مورد بحث سیاست خارجی آمریکا است که کنگره از زمان جنگ عراق در سال 2003 تاکنون درگیر آن بوده است.

استروب تالبوت، رییس بروکینگز اظهارات مقدماتی را ایراد می‌کند و مارتین ایندیک، معاون بروکینگز نیز ریاست این نشست را برعهده دارد.

این نشست ساعت 9 تا 10 صبح روز چهارشنبه به وقت واشنگتن (17:30 تا 18:30 به وقت تهران) برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، هیلاری کلینتون در سال 2009 به عنوان شصت‌وهفتمین وزیر امور خارجه آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد و پیش از آن نیز در مجلس سنا عضو کمیته خدمات نظامی بود.

انتهای پیام

کد N951183

وبگردی