آفتاب
نایب رییس کمیسیون اجتماعی:

منشور اخلاقی انتخابات، مانع برخی تندروی‌ها می‌شود

منشور اخلاقی انتخابات، مانع برخی تندروی‌ها می‌شود

به اعتقاد نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، رعایت اصول اخلاقی و تدوین منشوری برای آن به خصوص در زمان انتخابات می‌تواند مانع برخی تندروی‌ها شود.

به اعتقاد نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، رعایت اصول اخلاقی و تدوین منشوری برای آن به خصوص در زمان انتخابات می‌تواند مانع برخی تندروی‌ها شود.

فرج الله عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر تدوین منشور اخلاقی برای انتخابات، گفت: ما در کشورمان با سلایق مختلف و متفاوتی مواجه هستیم که خیلی خوب است منشوری برای رعایت حقوق دیگران تدوین شود تا همه جریان ها و گروه ها همان حقوقی که برای خود قائل هستند، برای دیگران نیز قائل باشند.

وی ادامه داد: قطعا آنچه اهمیت دارد احترامی است که افراد جامعه به یکدیگر می‌گذارند، باید ایمان داشته باشیم که جامعه باید در رابطه با مسائل سیاسی تصمیم بگیرد و با رعایت اصول اخلاقی و احترام به مردم می‌توان مانع برخی تندروی ها همچون تهمت و تخریب به خصوص در زمان انتخابات شد.

نماینده مردم جیرفت در مجلس خاطرنشان کرد: این افراد فکر نمی کنند همانطور که خود، سرمایه این کشور هستند، رقبا نیز به نحوی سرمایه کشور و جامعه محسوب می‌شوند.

عارفی افزود: این موضوع باید به جد پیگیری شود که یک منشور مورد تایید همه جریان ها و افراد تدوین شود و رفتارها نیز انشاالله بر اساس همان تنظیم گردد، در حال حاضر نیز تدوین یک منشور اخلاقی از ضرورت زیادی برخوردار است چرا که جامعه در شرایط مختلف با یکسری بی اخلاقی ها به التهاب کشیده میشود و اگر چنین منشوری وجود داشته باشد کسانی که از قوانین تخطی می‌کنند در وهله اول با مجازات افکار عمومی و پس از آن با مجازات های دستگاه قضا مواجه خواهند شد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: در چنین شرایطی افراد به راحتی به یکدیگر تهمت نمیزنند، دروغ نمیگویند و رقبای خود را تخریب نمی‌کنند، .در عین حال همه باید متوجه تفاوت نقد با تخریب و تهمت باشند که شناسایی مرز این دو موجب محکم شدن دیوارهای اخلاق و انشاالله رعایت آنها خواهند شد.

انتهای پیام

کد N951158

وبگردی