آفتاب

آنجلینا جولی در پارلمان انگلیس: داعش از تجاوز به عنوان یک سیاست استفاده می‌کند

آنجلینا جولی در پارلمان انگلیس: داعش از تجاوز به عنوان یک سیاست استفاده می‌کند

آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوودی و فعال حقوق بشر خطاب به پارلمان انگلیس ضمن هشدار نسبت به ویرانی‌های ناشی از خشونت‌های جنسی در مناطق جنگی گفت: داعش از تجاوز به عنوان وسیله‌ مهمی در ترور خود استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، این بازیگر و فعال حقوق بشر طی سخنانش به لحظات وحشتناک و دردآوری اشاره کرد که با دختران هفت ساله‌ای ملاقات داشته که در مناطق جنگی کاملا ظالمانه مورد تجاوز واقع شدند. جولی که به یکی از کمیته‌های مجلس انگلیس گزارش می‌داد درباره حملات جنسی افراط گرایان در مناطق جنگی گفت، افراط گرایان دیوانه در وحشی‌ترین گروه تروریستی جهان از حملات جنسی به عنوان سلاحی بسیار قدرتمند استفاده می‌کنند.

آنجلینا جولی

به گفته وی استفاده از تجاوز توسط داعش به عنوان یک سیاست و رویکرد، ترس و وحشت‌ جدیدی را به راه انداخته که جهان پیش از این شاهد آن نبوده است. جولی سپس خواهان واکنش و پاسخی بسیار بسیار قدرتمند و موثر به این گروه تروریستی در عراق و سوریه شد.

این بازیگر که اخیرا به جرگه کارگردانان نیز پیوسته‌ است در اقدامی عجیب نسخه‌هایی از فیلم خود تحت عنوان "در سرزمین خون و عسل" را به کمیته مذکور ارائه داد.

آنجلینا جولی که سال‌هاست یکی از فعالان در حوزه حقوق بشر است به همراه ویلیام هیگ، رهبر مجلس عوام و وزیر خارجه سابق انگلیس که در این جلسه حضور داشت، پیشتر در ژوئن سال گذشته میزبان نشستی تحت عنوان "پایان دادن به خشونت جنسی در جنگ" را در لندن به عهده داشتند که دیپلمات‌ها، مقامات و نمایندگان غیر دولتی بیش از 100 کشور را برای تلاش جهت تامین حقوق قربانیان خشونت‌های جنگی گرد هم آورده بود.

جولی در اظهاراتش همچنین از کشور انگلیس به دلیل اقداماتش در این مساله قدردانی و عنوان کرد: در حال حاضر مساله خشونت جنسی در هیچ کشوری یک موضوع مهم نیست اما به نظر من مهم‌ترین مساله این است که ما درک کنیم این خشونت‌ها تنها یک خشونت جنسی صرف نیستند بلکه سلاح تروریستی ظالمانه‌ای هستند و متاسفانه در همه جا چه در خارج و چه در داخل هر کشوری وجود دارند.

همسر برد پیت در ادامه اظهار کرد: وحشی‌ترین گروه تروریستی جهان امروز چیزی که ما می‌دانیم را می‌داند. می‌داند که این سلاح بسیار موثر است و از آن به عنوان یک سلاح کلیدی در اقدامات تروریستی خود برای نابودی جوامع و خانواده‌ها و همچنین حمله و انسانیت زدایی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به تلاش داعش برای القای تجاوز در مناطق تحت کنترلش به عنوان یک مشی و سیاست افزود: این مساله فراتر از چیری است که ما تا پیش از این شاهدش بودیم. این مساله اکنون به سیاست آنها تبدیل شده است. آنها می‌گویند ما باید این کار را انجام دهیم و این راه درستی برای ساختن یک جامعه است، پس ما به شما می‌گوییم تجاوز کنید! ما درباره این مساله واقعا باید واکنش و پاسخی بسیار بسیار موثر نشان دهیم.

جولی سپس به ارائه تجربیاتش در ملاقات با قربانیان اشاره و اظهار کرد: من با دختری بسیار کوچک تقریبا هفت یا هشت ساله ملاقات داشتم که تنها به دیوار تکیه می‌داد و هق‌هق می‌کرد. او بارها مورد تجاوز قرار گرفته بود. شما نمی‌توانستید با او صحبت کنید یا به او دست بزنید. حتی من نمی‌دانستم که برای او چه می‌توانم بکنم.

آنجلینا جولی

وی ادامه داد: اخیرا نیز من با یک دختر 13 ساله در عراق ملاقات داشتم که به همراه تعدادی دیگر از دختران در اتاقی نگهداری و تنها برای تجاوز از آنها استفاده می‌شده است. اما او می‌گفت که بدتر از تجاوز و درد جسمانی آن، این مساله بود که ما مجبور بودیم پس از هر بار تجاوز در صف ایستاده و شاهد خرید و فروش دوستانمان باشیم.

انتهای پیام

کد N951157

وبگردی