آفتاب

تغییرات گسترده در نهاد تصمیم‌گیری حزب عدالت و توسعه ترکیه

تغییرات گسترده در نهاد تصمیم‌گیری حزب عدالت و توسعه ترکیه

حزب عدالت و توسعه ترکیه در تدارک برای برگزاری کنگره آتی این حزب در ماه سپتامبر است که در جریان آن قرار است عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری این حزب یعنی کمیته مرکزی اجرایی و تصمیم‌گیری دستخوش تغییرات گسترده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، حزب عدالت و توسعه ترکیه همچنین در حال پیشبرد فرایند تدوین فهرست کاندیداهای خود برای انتخابات زودهنگام اول نوامبر است.

حزب عدالت و توسعه در یک تصمیم ناگهانی اعلام کرد که پیش از کنگره این حزب در 12 سپتامبر یک کارگاه دو روزه با شرکت اعضای کمیته مرکزی اجرایی و تصمیم‌گیری بنیان‌گذاران این حزب، شهرداران عضو این حزب و روسای شعبات استان‌ها و مناطق برگزار خواهد کرد.

انتظار می‌رود حدود چهار هزار تن از اعضای حزب عدالت و توسعه در تالار "کنگرسیوم"، اتاق تجارت آنکارا، به منظور شرکت در این کارگاه در تاریخ 10 و 11 سپتامبر گردهم آیند. موضوعات این کارگاه عبارتند از دموکراسی و آشتی اجتماعی، دولت شفاف، دولت اجتماعی، اقتصاد، سیاست خارجی و زنان و جوانان.

چهار کمیسیون سه عضوی حزب عدالت و توسعه به رهبری سه تن از معاونان این حزب شامل مهمت علی شاهین، سلیمان سویلو و مصطفی شنتاپ و همچنین هالوک ایپک، دبیرکل این حزب در حال کار کردن به روی گزینش مقدماتی کاندیداهای حزب عدالت و توسعه در انتخابات اول نوامبر هستند.

یک کمیته عالی به ریاست احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه آخرین تغییرات را در فهرست کاندیداها اعمال خواهد کرد.

شایعات قدرتمندی وجود دارد مبنی بر اینکه تغییرات فراگیری در فهرست‌های مربوط به استان‌های شرقی و جنوب شرقی ترکیه شامل آناتولی، آگری، دیاربکر، شرناک و وان ایجاد خواهد شد زیرا این مناطق در انتخابات 7 ژوئن بیشترین شکست‌ها را برای حزب عدالت و توسعه داشته‌اند.

انتظار می‌رود در کنگره حزب عدالت و توسعه در 12 سپتامبر نیمی از 50 عضو کمیته مرکزی اجرایی و تصمیم‌گیری تغییر پیدا کند.

انتهای پیام

کد N951119

وبگردی