آفتاب

استقبال ایاد مدنی از حضور کشورهای عربی در نشست کمیته چهار جانبه صلح

استقبال ایاد مدنی از حضور کشورهای عربی در نشست کمیته چهار جانبه صلح

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از دعوت بان کی مون از عربستان، اردن و مصر برای حضور در نشست کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه که 30 سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن استقبال از این درخواست تاکید کرد که این اقدام مهم با مواضع این سازمان که خواهان کارآمد‌سازی نقش کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه است، هماهنگ است.

قرار است نشست کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه برای ازسرگیری مذاکرات صلح 30 سپتامبر در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود. بان کی مون اخیراً از عربستان، مصر و اردن خواسته بود تا در این نشست حضور یابند.

کمیته چهارجانبه گروهی متشکل از ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل است که به منظور میانجی‌گری در روند صلح و درگیری‌های میان اسرائیل و فلسطین تشکیل شده‌است. این گروه مهمترین منبع مالی دولت خودگردان فلسطین است و حدود نیمی از بودجه این دولت را تأمین می‌کند.

ایاد مدنی همچنین بر ایجاد راهکار عادلانه و فراگیر برای حل درگیری‌های میان فلسطین و اسرائیل و مشخص کردن سقف زمانی برای پایان اشغالگری اسرائیل براساس قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کرد.

وی از تمامی طرف‌ها خواست تا به شکل جدی برای توقف اقدامات متجاوزانه اسرائیل در قدس، کرانه باختری و غزه و گسترش شهرک‌سازی و حملات شهرک‌نشینان تلاش کنند.

کویت نیز از شورای امنیت خواست تا به مسوولیت خود برای کشاندن اسرائیل به پای میز مذاکرات با هدف پایان اشغال فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی عمل کند.

این اظهارات توسط یکی از مسوولان سفارت کویت در بلژیک طی نشست بین‌المللی ویژه فلسطین در بروکسل ایراد شد.

انتهای پیام

کد N951040

وبگردی