آفتاب

ناتو نگران حمایت نظامی روسیه از سوریه است

ناتو نگران حمایت نظامی روسیه از سوریه است

ناتو نگران این است که روسیه به ارسال سلاح به سوریه مبادرت بورزد و حمایت نظامی خود را از دولت دمشق افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله،‌ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نگرانی خود را درباره افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه پس از آن ابراز داشت که گزارش‌هایی منتشر شد مبنی براینکه مسکو احتمالا به دنبال ارسال کمک‌های نظامی به سوریه است.

دبیرکل ناتو در یک جلسه پرسش و پاسخ در فیس بوک نوشت:‌ من بابت این گزارش‌ها به شدت نگران هستم چون روسیه به دنبال ارسال کمک نظامی و اعزام نیرو برای پشتیبانی از دولت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه است. هرگونه کمک نظامی به سوریه باعث بدتر شدن اوضاع در این کشور می‌شود.

اظهارات استولتنبرگ چند ساعت پس آن مطرح شد که بلغارستان حریم هوایی خود را روی هواپیماهای نظامی روسی برای کمک به سوریه، بست.

کرملین نیز به این اقدام دولت بلغارستان پاسخ داد و از این کشور خواست تا علت آن را اعلام کند چون این هواپیما برای ارسال کمک به یمن می‌رفت.

لئونید کالاشنیکف، معاون رییس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه نیز دراین باره گفت:‌ این اقدام از جانب دولت بلغارستان باعث مخدوش شدن روابط آتی میان دو کشور می‌شود.

روسیه با وجود اینکه متحد نزدیک دولت اسد است اما تاکنون نیرویی را به این کشور اعزام نکرده است اما به نقش خود به عنوان میانجی گر ادامه می‌دهد. به همین دلیل کشورهای عضو ناتو شامل آمریکا که رهبری ائتلاف ضد داعش را نیز در سوریه و خاورمیانه برعهده دارند،‌ به این مساله هشدار داده که مداخله مسکو در درگیری‌های سوریه باعث بدتر شدن اوضاع در این کشور می‌شود.

انتهای پیام

کد N951021

وبگردی