آفتاب

تشکیل واحدهای ویژه برای مقابله با "حملات تروریستی" در آلمان

تشکیل واحدهای ویژه برای مقابله با "حملات تروریستی" در آلمان

پلیس امنیتی آلمان در صدد است برای مبارزه با "حمله‌های تروریستی شهری" واحدهای ویژه‌ تشکیل ‌دهد. این واحدها قرار است با خطراتی مانند گروگان‌گیری و عملیات نظامی مهاجمان مسلح در اماکن عمومی و ادارات مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از دویچه وله، دولت آلمان در پی حمله‌ مسلحانه و مرگ‌بار دو تروریست اسلام‌گرا به مجله‌ "شارلی اِبدو" در پاریس، تشکیل واحدهای ویژه برای مبارزه با "حملات تروریستی شهری" را به تصویب رساند.

به گفته‌ آرمین شوستر، کارشناس امنیتی حزب دموکرات مسیحی آلمان، این واحدهای پنج‌گانه به‌طور غیرمتمرکز و در پنج نقطه‌ استراتژیک در شهرهای آلمان مستقر می‌شوند.

این گروه‌های نظامی که به وسایل موتوری و بالگرد مجهز خواهند بود، می‌توانند برای انجام عملیات ضدتروریستی به سراسر آلمان اعزام شوند.

آرمین شوستر می‌گوید، آموزش نخستین واحد که از ۵۰ نفر تشکیل می‌شود، تا پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد و در پایگاه پلیس "بلومبرگ" در شمال برلین اسکان می‌یابد.

چهار واحد دیگر قرار است در سه سال آینده آماده‌ خدمت شوند.

به گزارش خبرگزاری‌ها هزینه‌ تامین آموزش و تهیه‌ تجهیزات فنی این واحدها، در بودجه‌ سال ۲۰۱۶ دولت آلمان منظور می‌شود.

شوستر ضمن تاکید بر این‌که اگر حملاتی نظیر یورش به مجله‌ "شارلی اِبدو" در آلمان رخ می‌داد‌، نیروهای امنیتی این کشور نیز نمی‌توانستند به سرعت واکنش نشان دهند، گفت: «پوشش امنیتی آلمان در حال حاضر از طریق گشت‌های خیابانی و واحدهای ویژه‌ موسوم به GSG9 که برای مقابله با عملیات تروریستی غیرشهری آموزش دیده‌اند، تامین می‌شود.»

به گفته‌ او، واحدهای جدید وظایف امنیتی‌ای که از سوی دو گروه یادشده قابل انجام نیستند را به عهده دارند.

انتهای پیام

کد N951001

وبگردی