آفتاب
با اشاره به انتقادات جلیلی به برجام؛

منصوری آرانی: نباید نگاه جناحی به برجام وجود داشته باشد

منصوری آرانی: نباید نگاه جناحی به برجام وجود داشته باشد

یک عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام درباره طرح انتقادات جلیلی به برجام در جلسه کمیسیون گفت: نه کمیسیون و نه مهمانان کمیسیون نباید نگاه جناحی به این موضوع داشته باشند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: همه ما درون یک نظام هستیم و همه در راستای منافع نظام تلاش می‌کنیم بنابراین نه کمیسیون و نه مهمانان کمیسیون نباید نگاه جناحی به این موضوع داشته باشند؛ زیرا وقتی پای منافع ملی وسط می‌آید، جناح و گروه هم رنگ می‌بازد مشروط به اینکه نیات همین باشد.

وی درباره دعوت از سعید جلیلی مذاکره کننده سابق هسته‌ای به جلسات کمیسیون برجام، اظهار کرد: طبعاً میزان حضور آقای جلیلی در این جلسات نباید به اندازه تیم هسته‌ای فعلی باشد؛ اگرچه تا زمانی که ابهامات کمیسیون برطرف شود طبیعی است که از ایشان دعوت به عمل می‌آید.

نماینده مردم کاشان در مجلس با بیان اینکه بند بند توافق هسته‌ای باید با حضور اعضای فعلی تیم هسته‌ای کشورمان در کمیسیون برجام بررسی شود، افزود: زمانی که ما نگاه تاریخی داریم می‌توان از تیم مذاکره کننده قبلی دعوت کرد، اما نباید فراموش کنیم که برجام حاصل تلاش مذاکره کنندگان فعلی است و لذا باید با حضور آنها مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین به نظر من تیم فعلی باید پای ثابت کمیسیون باشند؛ زیرا قصد ما بررسی برجام است و 22 ماه فعالیت تیم مذاکره کننده را نمی‌شود در 20 جلسه جمع‌بندی کرد؛ مگر اینکه خود آنها در جلسات حضور یابند و بگویند که چه اتفاقاتی افتاده است.

منصوری آرانی در پایان تصریح کرد: اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید در طول برگزاری جلسات کمیسیون برجام در کنار ما باشند و اگر لازم بود توضیح دهند که دلیل نگارش بند بند برجام و تک تک واژه‌ها چه بوده است؛ چرا که گاهی فشار طرف مقابل باعث شده بخش‌هایی از متن به گونه‌ای نوشته شود که حالا برخی نقدهایی را به آن وارد می‌کنند و این مذاکره کنندگان هسته‌ای هستند که می‌توانند در این باره برای اعضای کمیسیون روشنگری کنند.

انتهای پیام

کد N950987

وبگردی