آفتاب
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:

توجه به بهداشت روان نیروهای نظامی ضروری است

توجه به بهداشت روان نیروهای نظامی ضروری است

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری‌های مختلف در زمینه توجه به بهداشت روان در جامعه، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت شغل‌های نظامی، یگان‌های نظامی شایسته توجه به موضوعات بهداشت روانی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در چهارمین همایش سراسری بهداشت و روان نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اهمیت توجه به موضوع روان در بخش‌های نظامی، خاطرنشان کرد: چنانچه انسان از سلامت کامل برخوردار باشد می‌تواند منشأ خدمات عالمانه و خیر باشد اما چنانچه بخشی از وجود او دستخوش آرزوهای روانی یا جسمی باشد نمی‌تواند آنگونه که از او انتظار می‌رود عمل کند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در بخش مدیریت بیماری‌های روانی در نیروی زمینی ارتش بخش‌هایی به نام مشاوره در یگان‌های مختلف این نیرو ایجاد شده است که اقدام به پایش روانی کارکنان این نیروها می‌پردازد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه فعالیت بخش مشاوره یگان‌های نیروی زمینی تأثیرات بسیار مثبتی در بهداشت روان این نیروها گذاشته است، خاطرنشان کرد: همواره در نیروهای نظامی شاهد اقدامات نابخردانه‌ای هستیم که در حال حاضر و با فعالیت بخش مشاوره در یگان‌های مختلف شاهد کاهش این اقدامات بوده‌ایم.

حیدری با بیان اینکه از زمان فعال شدن یگان‌های مشاوره در نیروی زمینی توانسته‌ایم به 30 الی 40 درصد از اهداف خود دست یابیم، گفت: یکی از دلایل فعالیت این بخش، توجه به سربازان وظیفه‌ای بود که دوران خدمت مقدس سربازی خود را در این نیروها طی می‌کردند.

وی ادامه داد: هرساله طی حدود 6 دوره مختلف و بیش از 12 هزار نفر از جوانان کشورمان برای گذران دوره وظیفه خود وارد یگان‌های نیروی زمینی ارتش می‌شوند. این جوانان هر یک با شرایط مختلفی وارد عرصه نظامی می‌شوند و هر کدام از آنها د این دوره حداقل یک اسلحه و 100 عدد تیر در اختیار دارند.

حیدری با اشاره به حساسیت‌های شغل‌های نظامی،‌ خاطرنشان کرد: یگان‌های نظامی همگی شایسته توجه به موضوعات بهداشت روان هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: سرمایه‌گذاری در زمینه بهداشت روان در نیروهای نظامی و کارکنان این نیروها یکی از ضرورت‌های کشور است.

انتهای پیام

کد N950968

وبگردی