آفتاب

عملیات گسترده ارتش مصر در سیناء و کشته شدن 56 شبه‌نظامی

عملیات گسترده ارتش مصر در سیناء و کشته شدن 56 شبه‌نظامی

ارتش مصر از آغاز عملیاتی گسترده تحت عنوان "حق الشهید" در شمال سیناء با هدف "نابودی تروریست‌ها" خبر داد و اعلام کرد که طی دو روز گذشته 56 شبه نظامی را کشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الوطن کویت، ارتش مصر اعلام کرد که این عملیات به صورت گسترده در شهرهای شیخ زوید، رفح و العریش در شمال شبه جزیره سینا که پایگاه اصلی گروه‌های شبه نظامی تندرو هستند آغاز شده است. گروه‌های مسلح مخالف دولت پس از سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق مصر در ژوئیه 2013 تحرکات خود علیه نیروهای امنیتی و ارتش را افزایش داده‌اند.

در بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر از آغاز عملیات گسترده "حق الشهید" از صبح روز دوشنبه در شمال شبه جزیره سینا خبر داده شده و هدف از این عملیات "نابودی تروریست‌ها در این منطقه عنوان شده است.

در بیانیه ارتش مصر آمده است در روز اول این عملیات که نیروهای مسلح و پلیس در آن شرکت داشتند 29 "تروریست" کشته و تعدادی از خودروها و تجهیزات جنگی آنها منهدم شد.

طبق این بیانیه طی این عملیات یک بمب در یکی از خودروهای رزمی نیروهای ارتش مصر منفجر شد که در اثر آن یک افسر و یک سرباز کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند. در روز دوم عملیات (سه شنبه) نیز 27 شبه نظامی کشته و 153 تن دیگر بازداشت شدند.

انتهای پیام

کد N950908

وبگردی