آفتاب

هشدار کاخ سفید نسبت به احتمال رویارویی روسیه و آمریکا در سوریه

هشدار کاخ سفید نسبت به احتمال رویارویی روسیه و آمریکا در سوریه

کاخ سفید با اشاره به گزارش‌های منتشر شده از تحرکات نظامی اخیر روسیه در سوریه هشدار داد که این امر ممکن است به رویارویی میان ائتلاف تحت رهبری واشنگتن و روسیه بیانجامد. کاخ سفید همچنین بر لزوم افزایش تلاش کشورهای جهان به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس برای حل بحران آوارگان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی درباره گزارشات منتشر شده در خصوص حضور نظامی روسیه در سوریه گفت: آمریکا نگران چنین گزارش‌هایی است چرا که این اقدام ممکن است به کشته شدن تعداد بیشتری از سوری‌ها بیانجامد و موجب افزایش آوارگان و حتی مقابله با ائتلافی شود که تحت رهبری آمریکا در سوریه با داعش می‌جنگد.

وی تاکید کرد: شناختن اهداف روسیه دشوار است. ما نظرات خود را به روسیه اعلام کرده‌ایم. اگر روس‌ها می‌خواهند همچنان به این نوع حمایت‌های خود از سوریه ادامه دهند احتمالا به از بین رفتن ثبات منجر خواهد شد و نتایج عکس برای جامعه جهانی خواهد داشت.

سخنگوی کاخ سفید از پاسخ به این سوال که آیا آمریکا از یکی از همپیمانان خود خواسته مانع پرواز هواپیماهای روسی به مقصد سوریه شوند، خودداری کرد.

روز سه شنبه بلغارستان اعلام کرده بود که هفته گذشته منانع از عبور یک هواپیماهای روسی از حریم هوایی خود شده است؛ هواپیماهایی که در حال رفتن به سمت سوریه بوده‌اند.

روز دوشنبه نیز اعلام شد که آمریکا از یونان درخواست کرده که مانع عبور هواپیماهای روسی که تجهیزات نظامی به سوریه می‌برند، شود.

جاش ارنست درباره بحران آوارگان نیز گفت: ما امیدواریم که تمامی کشورهای جهان از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس نگاهی به اوضاع کنونی آوارگان بیندازند و دنبال راهی برای مقابله با بحران فرار هزاران آواره به اروپا باشند.

وی افزود: کاخ سفید بار دیگر به بررسی اقداماتی می‌پردازد که آمریکا می‌تواند آنها را برای کمک به اروپا جهت حل بحران آوارگان اتخاذ کند هرچند که اتخاذ چنین تصمیماتی نیاز به موافقت کنگره دارد.

انتهای پیام

کد N950866

وبگردی