آفتاب
جعفری در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد:

کسانی که قدرت را در دست دارند انتخابات را مهندسی نکنند

کسانی که قدرت را در دست دارند انتخابات را مهندسی نکنند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بر ضرورت پیگیری قانونی تخلفات و حرکت های غیرقانونی انتخاباتی تاکید کرد.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به صدور بخشنامه‌ای درخصوص تشکیل ستاد رسیدگی به جرایم انتخاباتی توسط رییس قوه قضاییه، گفت: برای حفظ و تقویت اعتماد مردم باید هر کار قانونی ممکن انجام شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات یکسری مراحل همچون مقدمات، مقارنات و موخرات وجود دارد که در همه این مراحل نهادهای قانونی باید به نحو احسن وظایف قانونی خود را به خوبی انجام دهند و از قانون گریزی بپرهیزند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با تاکید بر حفظ حرمت همه افراد، گروه‌ها و جریان‌های انتخاباتی تصریح کرد: تمامی مراجع قانونی باید تلاش ویژه‌ای در این رابطه داشته باشند.

جعفری افزود: علی القاعده کسی که وارد میدان انتخابات می‌شود می‌خواهد در متن قوه قانونگذاری قرار گیرد؛ بنابراین خود باید نسبت به قانون توجیه بوده و حامیان خود را نیز توجیه کند؛ چرا که با قانونگذاری و ابزار نامشروع نمی‌توان به چنین جایگاه مشروعی دست یافت.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: مسئولین و متولیان امور و رسانه ها نیز می‌توانند با آگاهی دادن این قانونمداری را تقویت کنند؛ چرا که تحرکات برخی افراد از همین حالا آغاز شده و شام‌های چند هزار نفری می‌دهند که به نظر می‌رسد چنین فعالیت‌ها و هزینه کردهایی باید از طریق قانون پیگیری شود.

وی در پایان تاکید کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که کسانی که قدرت را در دست دارند انتخابات را به سمتی که می‌خواهند مهندسی نکنند.

انتهای پیام

کد N950830

وبگردی