آفتاب

مقرهای حزب دموکراتیک خلق ترکیه مورد حمله قرار گرفت

مقرهای حزب دموکراتیک خلق ترکیه مورد حمله قرار گرفت

مقرهای حزب حامی کردهای ترکیه موسوم به دموکراتیک خلق (HDP) سه‌شنبه شب در آنکارا و سایر شهرهای ترکیه مورد حمله افراد مهاجم قرار گرفت.

مقرهای حزب حامی کردهای ترکیه موسوم به دموکراتیک خلق (HDP) سه‌شنبه شب در آنکارا و سایر شهرهای ترکیه مورد حمله افراد مهاجم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از مقام‌های حزب مذکور در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که جمعیتی با حمله‌ور شدن به ساختمان‌های این حزب خساراتی از جمله شکستن شیشه‌ها را به بار آوردند. پلیس آنکارا درباره این حادثه اظهارنظری نکرده است.

خشم ملی‌گرایان ترکیه علیه کردها و حامیانشان در واکنش به حملات شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به نیروهای امنیتی افزایش یافته است.

این افراد در ابتدا اعتراض خود را با تظاهرات در خیابان‌های آنکارا آغاز کردند و شعارهایی علیه خشونت پ.ک.ک سر دادند و همزمان با آن تعدادی راهپیمایی اعتراضی در سراسر ترکیه برگزار شد. این افراد سپس به مقرهای حزب دموکراتیک خلق حامی کردها حمله کردند.

اوزگور گوندم، از روزنامه‌های نزدیک به کردها گزارش داد که این گروه تلاش داشت تا ساختمان‌های حزب مذکور را آتش بزند. در مجموع 128 ساختمان متعلق به شاخه‌های محلی حزب دموکراتیک خلق در شهرهای مختلف ترکیه هدف حمله قرار گرفت. این اتفاق پس از آن رخ داد که ارتش ترکیه تایید کرد که 16 سرباز در جریان حمله پ.ک.ک در روز یکشنبه کشته شدند.

از سوی دیگر احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در پیامی توئیتری حمله به رسانه‌ها، احزاب سیاسی و اموال مردم را محکوم کرد و خواستار برقراری سریع آرامش شد. پیام وی پس از حمله ملی‌گرایان به دفاتر حزب دموکراتیک خلق و روزنامه حریت منتشر شد.

در این پیام آمده است: تخریب نهادهای رسانه‌ای، ساختمان‌های احزاب سیاسی و اموال شهروندان عادی تحت هیچ شرایطی پذیرفته نمی‌شود. من از تمام شهروندان می‌خواهم تا آرام باشند و یکدیگر را درک کنند و به این کشور اعتماد داشته باشند.

انتهای پیام

کد N950793

وبگردی