آفتاب

برآورد 350 میلیارد تومان خسارت ناشی از تغییرات آب و هوایی در لرستان

برآورد 350 میلیارد تومان خسارت ناشی از تغییرات آب و هوایی در لرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: 350 میلیارد تومان خسارت خشکسالی، سرمازدگی، کشاورزی، دامی و آبزی‌پروری در استان برآورد کرده‎ایم.

مهندس «رضا آریایی» در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، اظهار کرد: پارسال با وجود این‌که مکاتبات اداری گسترده‎ای برای جذب اعتبارات خسارت‌های خشکسالی و سیلاب برای استان انجام شد اما پولی به خزانه برای لرستان ابلاغ نشده است.

وی با بیان این‌که امسال سازمان برنامه و بودجه رقمی را برای لرستان به خزانه ابلاغ کرده اما هنوز اعتباری وارد استان نشده است، افزود: برای لرستان در بحث خشکسالی، سرمازدگی، کشاورزی، دامی و آبزی‌پروری، 350 میلیارد تومان برآورد خسارت کرده‎ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان ادامه داد: هفته‌ی گذشته در بحث خشکسالی، سرمازدگی، کشاورزی، دامی و آبزی‎پروری، 2000 میلیارد تومان به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده تا سهم استان‎ها را از این محل پرداخت کند.

وی یادآور شد: باید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بکوشد تا سهم خوبی در این راستا عاید لرستان شود.

آریایی خاطرنشان کرد: هم‌چنین اعتباری که برای بحران آب روستایی، شهری و آب منطقه‎ای برای لرستان در نظر گرفته شده 27 میلیارد تومان بوده اما هنوز به استان ابلاغ نشده و مراحل اداری آن در حال انجام است.

انتهای پیام

کد N950790

وبگردی